Ugrás a fő tartalomra

Assassin's Creed Unity

Amikor Shay Patrick Cormac oldalt váltó asszaszinnal leszúrtam valakit Versailess-ban, már tudtam, hogy itt bizony átkötés lesz az utolsó 360-as címből az első kizárólag One-os epizódra. Ennek ellenére nagyon sokat vártam, hogy bele merjek vágni a játékba, hiszen mindenhonnan csak az hangzott el, hogy ez bizony nem elég, hogy szörnyen bogaras, még uncsi is. Nos, az igazság az, hogy még mindig elég sok bug nehezítheti meg a játék béli életünket, és tényleg nagyon unalmas tud lenni. Mégis valamiért rengeteg időt öltem bele. Persze lehet, hogy a szokásos, semmit nem hagyok félbe hozzáállásom az oka, de ez nem indokolja meg, hogy miért kutattam fel az utolsó ikont is a térképen. Jó, tudom, általában ezt csinálom, de akkor is.
Na, de nézzük mit kapunk.
Hát Párizst. Egy gyönyörűen kidolgozott Párizst, amelyben öröm elveszni.
Látszik, hogy a városra rengeteg időt áldoztak a fejlesztők. Még az sem zavaró, hogy most nincsenek jelentősen eltérő helyszínek, hiszen (majdnem) minden esemény a francia fővárosban játszódik. Felkutatni való dolgokat is találunk dögivel, és ha az irányítást megbolondító ízeltlábúak nem kavarnak be, akkor a háztetőkön ugrálás nagyon élvezetes tud lenni. Tényleg az, csak ne próbáljunk meg hirtelen beugrani egy ablakon…
De ha ennyi minden van itt kérem, akkor mi a probléma? Csak annyi, hogy ezek üresek, kidolgozatlanok, ezáltal rutinfeladattá válnak. Ráadásul átgondolatlanok. Ha egy jelzés például a feladat nehézségére szolgál, akkor a kettes nehézséggel megjelölt feladat ne vigyen már át az ötösként megjelölt területre. De a fejlődési rendszer is erőszakkal visszafogott, mint a történet. Ami egyszerűen nem használja ki Párizst. Van olyan kerület, ahová a fő történeti szál soha el nem navigál. Egyszerűen Párizst teletolták apró izékkel, uncsi történettel ellátott mellékesekkel, a nagy sztori mégsem használja ki a teljes várost.
Úgy üres tehát az egész, hogy közben tele van.
Pedig ötlet van itt. A nyomozás érdekes tud lenni, bár nem mindig következetes. A lexikonra vagy városismerethez kötött jelek felkutatása is érdekes színfolt, már ha tudunk a készítők fejével gondolkodni, és ismerjük Párizs minden épületének legendáját.
És mindennek ellenére elvagyunk sokat itt. Mert Párizs tényleg baromi szép és baromi jó lett.
Szóval bogaras az egész, nagy felfújt lufi, és az idegesít, de azért elvagyok vele, mert … ki tudja miért, talán Párizsért …

Végigjátszás befejezése: 2020. március 06.
Végigjátszás hossza: 75 óra 49 perc


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg