Mivel a digitális összcsomag keretein belül játszottam a Kingdom Hearts szériát felvezető első résszel, adta magát, hogy történetet közvetlenül tovább mesélő oldalággal folytassam az ismerkedést. Olyan annyira oldalág ez, hogy az eredeti kézikonzolos, pixelgrafikás verziót ültették át 3D-be, megtartva a teljesen egyedi kártyákra épülő harcrendszert. A játék ettől még megmaradt akció szerepjátéknak, de a szerepjáték vonal itt az újabb és újabb kártyák begyűjtéséből, és a harcban bevetett kártyacsomagunk összeállításából állt. Számomra azonban pont ez a játékmechanika volt az, ami nem igazán jött be. Nem lett volna vele semmi gond, ha körökre osztott lenne a harc, de nem, az bizony valós időben történik, így a kártyák közötti váltás menet közben nehézkes, rengeteg minden múlik azok, milyen sorrendet állítottunk be előre. Maga a játék úgy épül fel, hogy minden pályán előre rögzített szobák vannak, amelyek mondjuk úgy üresek, csak az adott, hogy melyikből melyikbe lehet menni, de előre ez