Nyílt világú játék gyerekek számára? Miért ne lehetne. A Toy Story 3 játékot készítő brigád (Avalanche Software) nagyon jól ráérzett erre a lehetőségre, és egy igazán hangulatos gyerekjátékot csinált olyan módon, hogy nem egy lineáris pályán „A” pontból „B” pontba vezeti el a gyerekeket, hanem kinyitja nekik a pályát, szétszór rajtuk mindenféle feladatot, lehetőséget biztosít számukra bizonyos döntések meghozatalához úgy, hogy ezáltal maguk alakítsák a játék környezetét. Mindezt pedig egy nagyon aranyos és hangulatos körítésbe helyezve.
A játék készítői úgy döntöttek, nem a mozifilm történetét mesélik el nekünk, nem az abban látott elemeket kell újra átélnünk. Ehelyett kölcsönvették a szereplőket, a film játékait, akikről jól tudjuk, ha az emberek nem látják őket, akkor külön életet élnek. Márpedig úgy, hogy maguk is játszanak. Most éppen egy western játékot, ahol valójában egy westernvárost építenek, amely a játék előre haladásával egyre csak gyarapodik.
A városban, és annak környékén pedig akad bőven feladat. Ezek a feladatok (mellékküldetések) pedig elég változatosak. Van közöttük könnyen és azonnal kivitelezhető (pl. bárányok beterelése (inkább bedobása) a karámba) és van, amelyik hosszabb időtöltést igényel (pl. a pályaszerte megtalálható ejtőernyős műanyagkatonák célpontra ejtőernyőzése vagy az adott városi lakos adott ruhába öltöztetése majd lefotózása). Ez utóbbiakhoz bizony gyűjtögetnünk kell a térképen szanaszét dobált kozmetikai elemeket. Persze ezeket az elemeket nem egy esetben jól elrejtették, így meg kell dolgoznunk a begyűjtésükhöz.
A küldetésekért pénzt kapunk, a pénzből pedig új városelemeket, új városlakókat vásárolhatunk, amellyel a település egyre csak bővül és persze szépül is. Különösen, ha szabadjára engedjük a fantáziánkat, és a városlakókat illetve a házakat elkezdjük kozmetikázni. Nincs is szebb, egy rózsaszín háznál, hatalmas virággal az előkertjében, és a tetején bohóchal farkakkal. (Ilyesmi jön össze, ha az apuka hagyja, hogy a gyerekek mondják meg hogyan nézzen ki mondjuk a börtön épülete.) Na, de mit keres itt Pizsi a Némóból? A válasz egyszerű. A kozmetikai tárgyak esetén a készítők megidézik a többi Pixar rajzfilmet amely egy óriási kikacsintás és hatalmas mókafaktor.
Egyszerűen ezt a játékot nagyon nehéz volt nem szeretni. De azért sikerült. Mégpedig akkor, amikor járművet kellett irányítani. Na, akkor aztán káromkodtam volna ezerrel, ha nem a kiskorú gyerkőcök társaságában vagyok. Egyszerűen itt úgy megugrik a nehézség az irányíthatatlanság miatt, hogy nem is akaródzott az ehhez kapcsolódó dolgokat megcsinálni. Még szerencse, hogy ezek mind csak mellékfeladatok, a megoldásuk a végigjátszáshoz nem kötelezőek.
Összességében ez a játék egy csodás, gyerekbarát, mégis sokrétű játék a kisebb korosztály számára… Már csak az a gond, hogy angolul tudó felnőtt nélkül picit nehéz dolguk lesz, mert kell valaki, aki elmondja mi a feladat az egyes küldetések során, illetve meggyőzi a gyerekek, hogy ne erőltesse azokat a lovaglós, vezetős részeket.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése