Ugrás a fő tartalomra

Inside

Aha, értem. Illetve bocsánat, de nem. Nem tudom mi akart ez most lenni. Lehet megöregedtem, de tessék nekem ennél direktebb lenni, már nem megy a lásunk bele valamit, és közben elégedetten csettintünk, hogy hű baz, ez mennyire jó volt. Pedig tényleg jó volt. Csak azt nem tudom, hogy mi volt ez a jó. 

Utána olvasva a neten volt, ahol azt írták a játék megfejtése, hogy valójában a rák. Mármint a betegség, hogy valójában rákos sejt vagyunk, amelyik küzd a szervezet kontroljával szemben, hogy végül egyesülve kitörjön, tomboljon, és ezzel beteljesítse a sorsot. Hát... tudjátok, lehet. Lehet nézni a játékra úgy így utólag, hogy a jól működő szervezetünk a folyamatosan kontrolláló, mindent a felügyelete alatt tartó elnyomó rendszer, és a ráksejt a felszabadító hős. Lehet, és bár lehet, hogy elborult, de akár így is értelmezhető a történet, ez is belelátható, csak valahogy én ezt nem tudtam bele látni. De még azt a disztópiát sem, amelyet a körítés sugall, mert a játék végi pacává változást nehéz értelmezni.

Jól láthatóan sikerült felvezetni ezt a játékot úgy, hogy nem igazán tudtuk értelmezni mi is történik a képernyőn. Azaz nézze el nekem mindenki, de a történetet nem sikerült megfejtenem.

Ennek ellenére mégis szórakoztató alkotással van dolgunk. Miért? Mert bár nem biztos, hogy érjük, de azt érezzük, hogy ennek a játéknak hangulata van. Ráadásul nem is hosszú, így pusztán a hangulat miatt simán ajánlható.

Mert lesznek érzéseink a játék alatt. Fog bizseregni a tarkónk, a hátunk. Fogjuk magunkat kellemetlenül érezni, de el fog tölteni bennünket az elégedettség érzése is, vagy a büszkeség, amikor megoldunk egy fejtörőt. Mert oké, hogy platformerrel van dolgunk, de nem azzal a fajtával, ami az ügyességünket teszi próbára, sokkal inkább olyannal, amely a logikánkat tornáztatja meg. Persze azt sem vészesen. Éppen ezért elakadni nem nagyon fogunk, de nem gondolnám, hogy az lenne a cél. És itt vissza is kanyarodhatunk az érzésekhez.

A fejlesztők korábbi játékukkal (Limbo) már bebizonyították, hogy a vizualitás tekintetében van egy egyedi stílusuk, tudnak hatásosat alkotni. Ezt most is így lesz. Ha valamire emlékezni fogunk ebből a játékból, az a megjelenése, az alapvetően szürke környezet, ahol az ezen kívül megjelenő színeknek komoly szerepe van.

A játék során egy kisfiúval kezdünk, aki menekül valaki elől a sötét erdőben, majd keresztül a farmon, be egy létesítménybe, majd lefelé egy vízzel elárasztott kutatórészlegbe, ahol végül egy hatalmas tartájban megtörténik a metamorfózis, és onnantól nincs más célunk, mint kitörni, túl a falakon, ki a fényre. Utunk során robotok, kutyák, emberek lesznek az ellenfeleink, akikkel nem megküzdünk, sokkal inkább menekülünk előlük, akárcsak a fura vízi lénnytől, akitől szerintem mindenkit kiráz majd az ideg. Menet közben egy fura szerkezettel zombiszerű teremtményeket is irányíthatunk néha, így megoldva az egyes fejtörőket.

Itt a végén legyünk őszinték, nem igazán tudhatja a kedves olvasó, hogy hova tegye ezt a játékot. Zavarba ejtő lehet az írás, hiszen alapvetően nem lehúzó, nem dicsérő, de nem is semleges a játékkal szemben. Na, hát pontosan ilyen a játék is. Zavarba ejtő, amely zavart, ha van egy hosszabb délutánunk (ennyi elegendő is a végigviteléhez) mindenképpen átkell élnünk.



Végigjátszás befejezése: 2021. december 19.
Végigjátszás hossza: 3 óra 23 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg