Ugrás a fő tartalomra

BioShock Infinite

Amikor leültem a harmadik rész elé már úgy voltam a BioShock szériával, hogy oké, köszi, végül is jók voltak ezek, de nem igazán értettem miért is van egekig magasztalva a trilógia. Volt egy első rész, amely tele volt ötlettel, tele volt hangulattal, de a mechanikák nehezen működtek, amelyet kijavított a második rész, és végre jól játszható lett, viszont abba meg bele lehetett unni, de rendesen.

És akkor elindult a harmadik rész, és akkor a világos, csodás élettel teli égi várossal villámgyorsan érezzük, hogy a hangulat ismét a helyén van, a történet megint jó lesz, aztán az első összecsapás során már azt is látni fogjuk, hogy a játékmenettel sem lesz itt gond. Jelentem, a BioShock megérkezett, beérett, és igen, az Infinite engem is levett a lábamról.

A harmadik részben ismét változatos pályákat kapunk. A pályavezetés izgalmas, érdekes. A körítés látványos, olyannyira, hogy szerintem még ma is megállja a helyét, tátott szájjal csodálkozunk rá a tájra, a megcsillanó napfényre a felhők fölött lebegő házakon. A vizuális élményen túl a hangulatot a hangok, a zenék tovább fokozzák.

A történet megint kellően érdekes. Izgalmas változata a párhuzamos világokkal foglalkozó történeteknek, miközben kiszólást kap a vallás, a tudomány, és végül azért rácsatlakozik az első részre is.

A játékmechanikák terén rengeteg az egyszerűsítés, de minden egyszerűsítés valójában csak azt szolgálja, hogy a játékos élményként élje meg a végigjátszást.

Az egész játék egységet alkot. Nincs felesleges lózung, minden elem a helyén van, minden elem azért van, hogy élvezzük a játékot, és élményként éljük meg minden percét.

És akkor még szót sem ejtettünk állandó követőnkről. Ott van velünk mindig, követ minket, de nem akadályoz, viszont kommentál, segít, és együtt él velünk, miközben a történetben is komoly szerepet játszik.

Erről a játékról tehát tényleg csak annyit lehet írni, hogy: Játszátok végig!



Végigjátszás befejezése: 2022. május 18.
Végigjátszás hossza: 14 óra 13 perc

Szót kell még ejtenünk a kapcsolódó két DLC-ről is.  

A BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 1 kereteiben visszatérünk Raptore világába, és egy nagy kérdőjel marad utána. Nem azért mert fordulattal végződik, mert talánnyal hagy itt bennünket a vége. Sokkal inkább azért, mert a nosztalgiára akar építeni a kiegészítő, de sajnos valahogy nem működik a nosztalgia. Hiába szebb a víz alatti város az újabb motornak hála, valahogy felhőkből már nem jó érzés visszajönni. És ugyan az elején hangulatos pompájában látni a várost, viszont a későbbi helyszín szürke, és unalmas. A felhők felett működő mechanikák pedig nem működnek olyan jól a zárt térben.


Végigjátszás befejezése: 2022. május 20.
Végigjátszás hossza: 2 óra 3perc

 Sajnos a második DLC sem hoz megváltást. Ugyan ügyes huszárvágással zár és magyaráz mindet az előző epizódból, és átadja az irányítást a női főhősnek, amelytől jelentősen változik a játékmenet, hiszen a lopakodásé lesz a főszerep, valahogy Rapture már nem tud elvarázsolni. Pedig a történet körbeér. Megtudjuk például ki adja át a levelet a BioShock elején hősünknek. Mégis amikor visszatérünk a felhők fölé, akkor érezzük a kontrasztot. Ott működik a világ, a tenger mélye pedig túl zárt, komor, köszönöm, de én inkább már nem kérek belőle.



Végigjátszás befejezése: 2022. május 21.
Végigjátszás hossza: 4 óra 35 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg