Ugrás a fő tartalomra

Shadow of the Tomb Raider

Bevallottan Tomb Raider rajongó vagyok már az első résztől. Amikor a kocka T-rex megindult felénk még szoftveres rendereléssel… Nos, a dolog nem eresztett, és amikor annak idején az újraindítást végigjátszottam a lelkesedés az egekbe került. A japán szigeten játszódó, már szinte horrorba átcsapó történet moziszerűsége annyira magával ragadott, hogy alig vártam azt az akciót, amelynek eredményeképpen a folytatást is végigtolhatom. És amikor a szibériai kalandot végigjátszottam, nos, csak pislogtam utána. Azt hiszem a vágyakozásom volt túl nagy, mert csalódottan fejeztem be a játékot, azzal a „nemvoltrosszde” érzéssel. 

És akkor íme most megvolt a Shadows of the Tomb Raider is, és... ismét nagyon lelkes vagyok!
Mintha a készítők rátaláltak volna a helyes arányokra. Vagy a zöld szín kellemesebb, mint a fagyos fehér. Nem tudom. Tény azonban, hogy rettenetesen élveztem. Pedig a "gonosz  csávó" háttérsztorija itt nem annyira emberi (ez volt számomra a csúcspont a Rise-ban), sőt! És sajnos azokból a morális kérdésekből is visszavesz a játék, pedig az elején bizony nagyon kemény kérdéseket boncolgat. Mert legyünk őszinték, Lara fanatizmusa okozza egy város pusztulását. És mindez a jó ügy érdekében. Nagyon kemény kezdés, és nagyon sokat is ki lehetett volna hozni belőle, de az első perui város megtalálását követően nem sokat foglalkozik már a játék ezzel. Ahogyan a múlttal sem, pedig az egyik legjobb pálya, ahogyan a kis Lara a kertben játszik és kommentál mindent. A pályák azonban változatosak, rejtvények megoldhatók, a tűzharcból visszavesznek, a fókusz a felfedezésen van. 
És ez jó! Nagyon jó! 
Ritka, amikor kipörgetek egy játékot 100%-ra, de ezt most megtettem. Nagyon élveztem. Kár, hogy a nagy egész nem áll össze, azaz igazán csak egy újabb epizód lett, és nem a reboot trilógia lezárása.



Végigjátszás befejezése: 2019. május 03.
Végigjátszás hossza: 35 óra 07 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg