Ugrás a fő tartalomra

Crysis

A Crysis egy olyan játék, amelynek nevét mindenki hallotta, aki egy picit is játékosnak (vagy ahogyan mostanában menőbben mondják gémernek hívja magát). Hallani hallotta, de nem biztos, hogy játszott vele, hiszen azt is mindenki hallotta, hogy ez a játék alapvető játékként történő funkcionálása mellett leginkább egy gépizzasztó teljesítménymérő funkcióval is bírt: Ha nem akadt a gépeden, akkor durva sokat költöttél rá.  


Nem véletlen, hogy eredeti megjelenésekor nem is játszottam vele. Viszont most, mielőtt megjelent a felgrafikázott változat, ideje volt kipróbálni mit tud az eredeti. Persze, nem az eredetit, hiszen az Xbox konzolra megjelent visszafelé kompatibilis változat már nem a 2-es hanem a 3-as Cryengine-t használja. A kérdés tehát az, a legendás név mit ér manapság, 2020-ban.  

Elmondom előre. Nem többet, mint egy átlagos lövölde.  

Hiszen manapság már nem nagy dolog a nyílt világ. Érthető, hogy itt még nem egy nagy összefüggő terep áll rendelkezésre, hanem pályánként kapunk egy – szerintem azért elég nagy – szabadon bejárható terepet. Abban sincs semmi különleges, hogy vannak speckó képességeink, melyeket itt egy különleges ruha adja. Ezen két képesség a láthatatlanná válás és a szuperpáncél. Jó ott a futás is, ami elég bosszantó, hogy speckó képesség, mert meríti a ruha energiáját, a szabadon bejárható területen pedig így elég lassan haladunk, hiszen nem akarunk futni.  

Szóval mai szemmel semmi izgi nincs már ezekben. De érhető, hogy annak idején a szabadság érzet egészen ütős lehetett. Az igazság persze az, még most is kellemes élményt ad. A játék elején azonban inkább zavaró. Miért is? Vegyünk egy példát: Vannak járőröző katonák a terepen. Viszont miért álljak le velük harcolni, előnyöm nem származik belőle. A lőszer csak fogy. Inkább eltűnök. De az energiája a ruhának fogy, hát bebújok egy fa mögé. Viszont az ellenség sasszemű, tehát indulhat a lőszerfogyasztás. Ez viszont egy idő után uncsi.  

Pedig lehetne jól lopakodni, de a hátulról lecsapás nyögvenyelős, a hangtompító nem sokat ér. Ami viszont segít, hogy az ellenfeleink nem túl okosak. Viszont tudnak kellemetlen tömegben hirtelen megjelenni a semmiből, ami a precíz látásuknak köszönhetően különösen bosszantó. Ezek a problémák amúgy az első három pályán lesznek kellemetlenek, ahol titokban kell eljutnunk a célig.  Ha történetvezetés ugyanezen a sinen maradt volna, akkor bizony könnyen unalomba fulladt volna a nagy szabadság. Hiszen még a mellékküldetések sem tesznek hozzá a dologhoz, ha megcsináljuk jó, némi kis extra talán járt értük (új fegyver, lőszer), de igazából csak arra jók, hogy nyújtsák az időt.  

Viszont a játék harmadától megindul a sziget elfoglalása, elkezdődik az ostrom, és ez annyira megváltoztatja a játék hangulatát, hogy azon kaptam magam, gyerekek, én ezt élvezem. Megyünk tankkal és zúzunk, közben a hegy omlik össze és valami készül. A kétharmadnál pedig ott az űrhajó. Nagyon más, és nem is élvezetes, de ami utána jön a fagyott tájjal és idegen zúzással az mindenképpen megér egy menetet. A lendület pedig nem is áll meg, vigyorgunk ezerrel, aztán... aztán jön az utolsó pálya, amelyen egy akkora bug rontja el az összképet, amitől szó szerint befejezhetetlen a játék. (Ha nem haladok át elég gyorsan egy szobán, akkor elindul egy script, ami lejátszik egy olyan jelenetet, aminek később kellene megtörténnie, így viszont nincs esély megszerezni a fegyvert, amit a végső küzdelemben használni kell) 

Szóval hangulatilag elég hullámzó. De mi a helyzet a sokat dícsért grafikával. Nos, azzal is vannak problémák. Nem tudni az eredeti milyen volt, de én sokszor szenvedtem attól, hogy a távolban vibrál, remeg valami. Akkor az egy járőröző katona, vagy egy fa? Naná, hogy utóbbi. Ráadásul a dzsungel (tudom, innen nőtte ki magát a Far Cry sorozat más fejlesztővel) tök uncsi mára már.  

Na, ugye, hogy napjainkra ez már csak egy alapjaiban szórakoztató FPS, de igazából csak egy átlagos játék, átlagos történettel, néhol hangulatos zúzással, amit egyszer érdemes végigjátszani.  


Végigjátszás befejezése: 2020. augusztus 22.
Végigjátszás hossza: 12 óra 07 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg