Ugrás a fő tartalomra

Fe

Sokszor leírtam már, de kezdjük most is ezzel. A platform játékokhoz béna vagyok. Ennek ellenére, azokat az eseteket leszámítva, amikor nem a precíziós ugrálásról szól a játékélmény, akkor azért nagyon is tudom kedvelni a műfajt. 

Igazából ez a furcsa kékes világú erdőben játszódó világ is igen kellemes szórakozást nyújt. Talán nem lesz belőle klasszikus, de alapvetően nagyon is kedvelhető játékkal volt dolgom.

Adott egy furcsa kis lény, aki magányosan kezdi felfedezni a világot, hogy később saját fajtájára is rátaláljon, de ez igazán most mellékes is. A lényeg, hogy nem tudjuk mi történt. Furcsa robotszerű lények gyűjtik be az erdő állatait, lényeit, nekünk pedig sok esetben az a dolgunk, hogy végére járjunk az eseményeknek, és megfejtsük az okokat. Na, ez utóbbi lesz az ami, amit ki-ki a maga értelmezésében fog interpretálni, hiszen szöveges leírással nem találkozunk, az elénk táruló képekből, szimbólumokból kell kitalálnunk és értelmeznünk a történteket.

A világ felfedezése persze lépésről lépésre történik. Ahogy lesznek újabb és újabb képességeink, úgy nyílnak meg előttünk az új pályák, új lehetőségek. A képességeket pedig az erdő lakóitól kaphatjuk meg, akik miután segítünk rajtuk valamilyen módon, úgy megtanítják nekünk éneküket, amelyet felhasználva tudjuk befolyásolni a környezet egyes elemeit. Mindezt pedig az teszi különlegessé, hogy nem elég csak megnyomni egy gombot, hogy az adott dallamot, nyelvet használjuk, hanem bizony megfelelően össze kell rezonálnunk, hogy tisztán és szépen énekeljünk. Ehhez a megfelelő rezonanciához pedig arra lesz szükségünk, hogy a kontroller ravaszait nyomjuk. Nem megnyomjuk, hanem nyomjuk. El kell találnunk, mennyire kell benyomni a gombot. A rendszer érzékeli a nyomás mélységét, és minden dal esetében más mélységet vár el tőlünk. Megmondom őszintén ez volt az első játék, ahol a dizájn épített arra, hogy mennyire kell megnyomni egy adott gombot. Ötletes, még akkor is, ha azért átmegy néha bosszantó frusztrációba.

A játék megjelenése meglehetősen egyedi, egyáltalán nem realisztikus. Ugyanakkor mivel sok esetben egy adott szín és annak számos árnyalatával operál, ezért a merre is van az arra kérdés fel-felmerülhet. El lehet tévedni na, és a térkép átláthatósága sem az igazi. Persze, lehet csak elkényelmesedtem a mai minden ikont felrakunk a térképre típusú játékoktól.

Minden hibája ellenére a játék azért tartogat emlékezetes pillanatokat, amelyek miatt mindenképpen megérti végigjátszani, mint például az óriás szarvas megmászása, amelyre szerintem mindig emlékezni fogok 


Végigjátszás befejezése: 2021. december 5.
Végigjátszás hossza: 6 óra 30 perc


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg