Hú bazd meg! Minden alkalommal ezt éreztük annak idején amikor elindítottuk a Doom warez verzióját a személyi számítógépünkön (PC-n). Bazd meg érzés volt, mert olyant láttunk amit azelőtt soha. Jó, a Wolfenstein 3D már megvolt, és végig is vittük, de ez valami más volt. Még pörgősebb, még dögösebb, és persze, hogy az IDDQD-t fejből tudta mindenki.
Hogy milyen érzés volt ugyanez a játék így most túl a negyvenen felnőtt fejjel? Hát nem volt hú bazd meg, de azért ha nem akartam túltolni az egyszerre fogyasztás mennyiségét, akkor még mindig nagyon jó és kellemes élmény.
Azért valljuk be, megöregedett a játék. Nincs függőleges fejmozgás többek között, ami mondjuk biztos furcsa annak, aki még nem játszott vele, de engem azért nem zavart annyira. Viszont a felújított verzió egészen jól kezelhető volt egérrel. Annak idején úgy emlékszem képtelen voltam ezt egérrel játszani, pont a fel-le irány hiánya miatt. Most ez nem zavart. (Zárójelben jegyzem meg, szerintem ebben az újabb kiadásban volt célzásrásegítés, nem tudom az eredetiben ez mennyire volt meg.)
A játék persze még mindig pörög. Nagyon is. És ez jó. Kár, hogy a pályák színvonala nem egységes. Nagyon látszik, hogy minden pályát más-más személy tervezett, és nem adnak ezáltal egységes szerkezetet, tematikát. Az egyik még valamennyire reális, mondjuk úgy, hogy a kor eszközeivel megpróbáltak felépíteni egy űrbázist, ami logikusan bejárható, követhető, még azt is mondhatjuk egyik teremre, hogy irányító szoba, a másikra, hogy raktár. Majd jön a következő, ahol ilyen fajta tervezés nincs. Olyan fajta viszont van, hogy miként szivassuk a játékost, és ha lehet még azt sem logikusan. Igazi próbáld, majd tanulj a hibádból (try&error), nehogy előre ki tudjuk találni mi lesz a sarkon. És ez szerintem annak idején működött, mára azonban már nem megengedett. Egyszerűen csak zavaró.
Nem tudom megítélni, hogy az élményfaktorba mennyire számított bele a nosztalgia, de az biztos, hogy igen. Mert a játék számos pillanatát még mindig nagyon élveztem, igaz, szerintem nem szabad nagy adagban fogyasztani, és túl kell lépni a 90-es évek játértervezési megoldásain.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése