Kellene hosszan ecsetelni, hogy mi milyen volt, de igazán az az igazság, ha játszottál már Far Cry játékkal, akkor játszottál ezzel is. Oké, nem pont úgy, de azért mégis.
Persze azért emlékezzünk meg néhány dologról.
Ott van például a grafika, ami nagyon szép, nagyon jó, csak valahogy a játék ebben az epizódban felvisz a fák fölé, és a motor úgy van megalkotva, hogy menet közben rajzolja az objektumokat. Így például hiába emelkedünk fel, nem fogjuk tudni a levegőből feltérképezni a tájat, a felkutatható objektumokat, hiszen olyan közel kell mennünk hozzájuk, hogy mire megjelenjenek, már értelmét is vesztette a madártávlat. Ugyanakkor az erdős vidék sokban emlékeztetett a Primal erdejére, mégis valahogy ott működött, itt azonban a modern környezettől inkább amolyan semmilyen lett. Ráadásul hatalmas terek vannak, amik csak vannak, nem is értem minek vannak a térképen, hiszen nincs rajtuk semmi játékmechanikai szempontból érdekes, csak fák, meg mezők, meg lehet erre sétálni, úgysem találsz semmit alapon.
Izgalmas dolog, hogy immár nem csak állati követőink lehetnek. Emberi követőink mind-mind 1-1 fegyvernemnek a képviselői, így ők távcsővel, rakétavetővel vagy éppen azzal, amire specializálódtak fognak mellettünk rohangálni, nem kis segítséget adva a harcokban.
Ezen kívül talán maga a vallási fanatizmus lehet még izgalmas kérdés, adhatna még színt jelen epizód történéseink és antagonistáinak, de sajnos nem ad. Nem tudnak a szerzők mit kezdeni a témával. Elcsépelt helyzetek, és fantáziálatlan történések. A szekta főgenyójához csak akkor jutunk el, ha a három testvére területén győzünk. A háromból két helyen viszont a fő bonyodalom agyunk megbabonázása. Egyik helyen zenével, másikban droggal. Nagy különbség, igaz? A területek között nincs kapcsolat. Minden területen nő a fenyegetettségi szint 3 elemű skálán, ahogyan egyre több mindent robbantunk fel, de a harmadik szinten már repülővel vadásznak ránk, így szinte mindig lő valaki, mert a repülő elől elbújni nem nagyon lehet. Frusztráló, hát nem kicsit. De legalább nincsenek tornyok, ugye? Csak gyűjtögetős mellékküldetések, meg minden területen két-két követő megnyeréséhez szükséges küldetés, meg még egy-két őrült, akiknek szintén feladatokat kell elvégeznünk. Sokszor őrült feladatokat. Lehet papíron vicces az üssünk el teheneket az ebédhez, de ugyanezt később eljátsszák más állatokkal is, így a valóságban már inkább fájdalmas.
Összességében azért mégsem lehet azt mondani, hogy rossz játék az ötödik epizód. Sokkal inkább olyan majd 50 órás játék, amivel ennyi ideig el lehet szórakozni, ha nincsenek nagy elvárásaink, és nem várunk forradalmat, csak egy Far Cry játékot.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése