Ugrás a fő tartalomra

Wolfenstein: The New Order


Na, milyen is volt az ismét felélesztett klasszikus?
Hát, nagyon kettős élmény van bennem. Én szeretem ezeket a  - mondjuk úgy - sztori alapú FPS-eket, nem zavarnak a scriptelt jelenetek, hozzátesznek az élményhez. És ez itt is így volt. Pontosan egy pontig. Ez a bizonyos pont pedig a horvát munkatábor volt, akkor történt először valami, ami elindította bennem ezt a kettősség érzést.
Egyrészt van egy tök jó FPS, izgalmas játékmenettel, szerintem változatos, és többnyire hangulatos pályákkal. A pályatervezés ötletes és sokszor szép. Ugyanakkor sajnos  volt, ahol a script nem is bírt mit kezdeni egy-egy helyzettel, és hülye bugok rontották a hangulatot. Ennek ellenére azért jól el lehetett lenni vele. Imádtam a rémálmos Wolf3D megidézést is, bár szerintem csak a grafikát sikerült megidézni, a keybordos irányítást nem (Különösen, hogy konzolon, kontrollerrel toltam)
Na, de mi okozza a kettős érzést. Nem a B film jelleg, és az abból fakadó túltolt jelenetek, a hihetetlen túlélések (végül is, egy mellkasból kihúzott késsel utána még vidáman futunk). Hanem ezek rendezése. És itt jön képbe az a bizonyos tábor. Ott volt az az érzésem először, hogy a készítők átléptek egy határt. Mert miközben át kellene éreznem, hogy a nácik mennyire gonoszak, elfajzottak, közben jól láthatóan a játék élvezkedik és kéjeleg minden egyes borzalmon. Az embernek az az érzése, hogy készítők élvezték ezeket a jeleneteket, sőt, mint akik azt akarják, hogy mi is élvezzük. Éppen ezért ez a túltolt erőszak és őrület, kiegészítve annak bemutatásának módjával funkciótlan, a játék enélkül is működne. Ez csak arra jó, hogy az arra hajlamosak élvezkedjenek rajta perverz módon.  Szóval durván kettős ez a játék, mert mint játék működik. De mégsem tudsz rá jóérzéssel gondolni.



Végigjátszás befejezése: 2019. március 23.
Végigjátszás hossza: 18 óra 34 perc


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...