Ugrás a fő tartalomra

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk.

Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az is, mi az, ami játszható 6 és 7 évesek szeme előtt. Kijelenthetem, a Spyro pont ilyen játék. Kivéve, amikor apa káromkodik a sokadszor elszúrt ugrás után, mert ez a játék nehézség terén bizony nem is olyan babás játék…

De maradjunk egy picit még a külsőségeknél. Nem tudom milyen volt az eredeti (illetve Youtube videókon azért megnézhető), de a felújított változat szerintem meseszép. Annyira bájos, stílusos, hogy egyszerűen nem lehet nem szeretni ezt a megjelenést.

Számomra az irányítás is könnyen szokható volt, bár a pályatervezés egyes esetekben nagyon meg tudta nehezíteni a dolgunkat. Erre különösen rájátszott az egyes pályák tervezése is, amely ilyen tekintetben bizony érdekes módon működött a trilógia egyes epizódjaiban. Az első részben kifejezetten azt éreztem, hogy szándékosan teszik próbára a türelmemet. Ennek legjobb példája a végső összecsapás, ahol úgy kell egy három szekvenciából álló eseményszálat végrehajtani, hogy közben bizony nincs nagyon lehetőség a hibázásra, és ha nem sikerült kezdhetjük elölről az egészet. De meg kell hagyni, az időre repkedős, közben különböző elemeket begyűjtős, szétrombolós pályák sem lettek a szívem csücskei. Na, ott valahogy még az irányítás is zavart. Ezzel szemben a második rész sokkal gördülékenyebb volt, hogy aztán a harmadikra megint visszalépjenek az első rész irányába.

Ez a visszalépés amúgy az egész trilógiára jellemző volt. Az első részt pont arra jó, hogy berántson, hogy aztán a második rész tovább lépjen, és a harmadik esetében azt érezhessük, hogy de hát ugyanezt csináltam az elsőben is. Jó, oké, itt már behoznak új karaktereket, amelyek új mechanikákat rejtenek, de ez már nem biztos, hogy elég mindenkinek (nekem nem) az érdeklődés fenntartására. Na, de mi is történt a második részre. Egyrészt a kissárkányunk megtanult úszni, ami nagyon üdvözítő az első rész jaj vizes lett a lábam, ebbe belehalok hozzáállásához képest. Másrészt kinyíltak a pályák, a történet vezetés nem annyira lineáris, több elágazást is megenged. De a legfőbb, hogy kevesebb olyan elemet éreztem benne, ahol a pályadizájn arra lett kihegyezve, hogy túljárjon a játékos eszén, vagy csak tűpontos platformfeladat-sorozatok elvégzése után tudunk sikeresek lenni. A harmadik rész igazi újítása, hogy immár nem csak Spyro-t irányíthatjuk, hanem lesz ugráló kenguru, hatalmas jeti, kissé túl pörgő majom, és a kedvencem a vadászpilóta galamb. Ezek a karakterek tényleg tudnak új színt vinni a játékba, de az az igazság, hogy Spyro által végigjátszható pályák (azaz a főtörténet) ezekhez képest sokkal unalmasabbak, különösen, hogy sok mindent újrahasznosítottak az első részből.

Összességében elmondhatjuk, hogy remekül kinéző, tényleg nagyon bájos játékkal van dolgunk, amely a felnőttek számára is kiváló szórakozás, különösen, hogy egyes szakaszok bizony embert próbálók tudnak lenni.

Végigjátszás befejezése: 2021. március 27.
Végigjátszás hossza: 46 óra 05 perc

Spyro Reignited Trilogy: Spyro the Dragon

Spyro Reignited Trilogy: Ripto's Rage!

Spyro Reignited Trilogy: Year of the Dragon

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg