Ugrás a fő tartalomra

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk.

Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az is, mi az, ami játszható 6 és 7 évesek szeme előtt. Kijelenthetem, a Spyro pont ilyen játék. Kivéve, amikor apa káromkodik a sokadszor elszúrt ugrás után, mert ez a játék nehézség terén bizony nem is olyan babás játék…

De maradjunk egy picit még a külsőségeknél. Nem tudom milyen volt az eredeti (illetve Youtube videókon azért megnézhető), de a felújított változat szerintem meseszép. Annyira bájos, stílusos, hogy egyszerűen nem lehet nem szeretni ezt a megjelenést.

Számomra az irányítás is könnyen szokható volt, bár a pályatervezés egyes esetekben nagyon meg tudta nehezíteni a dolgunkat. Erre különösen rájátszott az egyes pályák tervezése is, amely ilyen tekintetben bizony érdekes módon működött a trilógia egyes epizódjaiban. Az első részben kifejezetten azt éreztem, hogy szándékosan teszik próbára a türelmemet. Ennek legjobb példája a végső összecsapás, ahol úgy kell egy három szekvenciából álló eseményszálat végrehajtani, hogy közben bizony nincs nagyon lehetőség a hibázásra, és ha nem sikerült kezdhetjük elölről az egészet. De meg kell hagyni, az időre repkedős, közben különböző elemeket begyűjtős, szétrombolós pályák sem lettek a szívem csücskei. Na, ott valahogy még az irányítás is zavart. Ezzel szemben a második rész sokkal gördülékenyebb volt, hogy aztán a harmadikra megint visszalépjenek az első rész irányába.

Ez a visszalépés amúgy az egész trilógiára jellemző volt. Az első részt pont arra jó, hogy berántson, hogy aztán a második rész tovább lépjen, és a harmadik esetében azt érezhessük, hogy de hát ugyanezt csináltam az elsőben is. Jó, oké, itt már behoznak új karaktereket, amelyek új mechanikákat rejtenek, de ez már nem biztos, hogy elég mindenkinek (nekem nem) az érdeklődés fenntartására. Na, de mi is történt a második részre. Egyrészt a kissárkányunk megtanult úszni, ami nagyon üdvözítő az első rész jaj vizes lett a lábam, ebbe belehalok hozzáállásához képest. Másrészt kinyíltak a pályák, a történet vezetés nem annyira lineáris, több elágazást is megenged. De a legfőbb, hogy kevesebb olyan elemet éreztem benne, ahol a pályadizájn arra lett kihegyezve, hogy túljárjon a játékos eszén, vagy csak tűpontos platformfeladat-sorozatok elvégzése után tudunk sikeresek lenni. A harmadik rész igazi újítása, hogy immár nem csak Spyro-t irányíthatjuk, hanem lesz ugráló kenguru, hatalmas jeti, kissé túl pörgő majom, és a kedvencem a vadászpilóta galamb. Ezek a karakterek tényleg tudnak új színt vinni a játékba, de az az igazság, hogy Spyro által végigjátszható pályák (azaz a főtörténet) ezekhez képest sokkal unalmasabbak, különösen, hogy sok mindent újrahasznosítottak az első részből.

Összességében elmondhatjuk, hogy remekül kinéző, tényleg nagyon bájos játékkal van dolgunk, amely a felnőttek számára is kiváló szórakozás, különösen, hogy egyes szakaszok bizony embert próbálók tudnak lenni.

Végigjátszás befejezése: 2021. március 27.
Végigjátszás hossza: 46 óra 05 perc

Spyro Reignited Trilogy: Spyro the Dragon

Spyro Reignited Trilogy: Ripto's Rage!

Spyro Reignited Trilogy: Year of the Dragon

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Marvel's Avengers

Hogy mi a baj a Marvel Avengers-el? Talán az, hogy olyan játékot akartak csinálni amivel maguk sem tudtak azonosulni. Ugyanis a játék kampánya történet ügyileg még érdekes is lehetne. Irányíthatunk mindenféle szuperhőst, mindegyiknek megvan a maga erőssége, amelyeket aztán lehet tápolni egy küldetésrendszeren keresztül, ami már a későbbi utóéletnek készült, de éppen ezért az egész átláthatatlan, nehezen kezelhető, és elviszi a fókuszt attól, amit tényleg jó lett volna: egy történetorientált akciójátékról TPS nézetben. Kapunk ehelyett egy ütöm vágom tápolós játékot, ahol bizony számos ütöm vágom rész nem annyira élvezetes, különösen, ha nem lányokkal vagyunk vagy repkedni próbálunk, ugyanis nagyon gyorsan káoszba fullad minden és egyáltalán nem látjuk át mit kellene pontosan csinálnunk. De ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha a történet közben nem kényszerítene a játék bele véletlenszerűen generált pályákba, amelyek unalmasak, és csak azt a célt szolgálják, hogy húzzák az időt, és lép...

Dante's Inferno

Amikor a középsuliban az irodalom órán számos régi művet feldolgoztunk, akkor bizony elképzelni sem tudtuk, hogy ezek a mai fejjel nehezen befogadható nyelvezetű költemények valójában mennyire fasza kis történeteket tartalmaznak, hiszen a közvetítő csatorna nehezen befogadható volt számunkra. Különösen, ha informatikai suliba jár az ember. Nos, az Isteni színjáték is egy ilyen mű volt, amit oké, megnéztük, láttuk a pokol egyes szintjeit, de igazán végig sem gondoltuk, mennyire elborult és horrorisztikus a Dante által megalkotott Pokol egyes szintjei. Persze nem kell azt gondolni, hogy hű, akkor most megjátékosították a középkor egyik legnagyobb költeményének első egyharmadát. Viszont kiváló alapul szolgál a sztori egy Xbox-os God of War klón hátteréül, ahogyan számos helyen hivatkoznak rá. Dante Pokla tényleg egy elborult világ, amely lehetőséged ad a kreatív fejlesztők számára, hogy tovább boruljanak, és talán itt is ez az egyik fő probléma. Számomra túlságosan is elborult a játék els...