Ugrás a fő tartalomra

Assassin's Creed Unity

Amikor Shay Patrick Cormac oldalt váltó asszaszinnal leszúrtam valakit Versailess-ban, már tudtam, hogy itt bizony átkötés lesz az utolsó 360-as címből az első kizárólag One-os epizódra. Ennek ellenére nagyon sokat vártam, hogy bele merjek vágni a játékba, hiszen mindenhonnan csak az hangzott el, hogy ez bizony nem elég, hogy szörnyen bogaras, még uncsi is. Nos, az igazság az, hogy még mindig elég sok bug nehezítheti meg a játék béli életünket, és tényleg nagyon unalmas tud lenni. Mégis valamiért rengeteg időt öltem bele. Persze lehet, hogy a szokásos, semmit nem hagyok félbe hozzáállásom az oka, de ez nem indokolja meg, hogy miért kutattam fel az utolsó ikont is a térképen. Jó, tudom, általában ezt csinálom, de akkor is.
Na, de nézzük mit kapunk.
Hát Párizst. Egy gyönyörűen kidolgozott Párizst, amelyben öröm elveszni.
Látszik, hogy a városra rengeteg időt áldoztak a fejlesztők. Még az sem zavaró, hogy most nincsenek jelentősen eltérő helyszínek, hiszen (majdnem) minden esemény a francia fővárosban játszódik. Felkutatni való dolgokat is találunk dögivel, és ha az irányítást megbolondító ízeltlábúak nem kavarnak be, akkor a háztetőkön ugrálás nagyon élvezetes tud lenni. Tényleg az, csak ne próbáljunk meg hirtelen beugrani egy ablakon…
De ha ennyi minden van itt kérem, akkor mi a probléma? Csak annyi, hogy ezek üresek, kidolgozatlanok, ezáltal rutinfeladattá válnak. Ráadásul átgondolatlanok. Ha egy jelzés például a feladat nehézségére szolgál, akkor a kettes nehézséggel megjelölt feladat ne vigyen már át az ötösként megjelölt területre. De a fejlődési rendszer is erőszakkal visszafogott, mint a történet. Ami egyszerűen nem használja ki Párizst. Van olyan kerület, ahová a fő történeti szál soha el nem navigál. Egyszerűen Párizst teletolták apró izékkel, uncsi történettel ellátott mellékesekkel, a nagy sztori mégsem használja ki a teljes várost.
Úgy üres tehát az egész, hogy közben tele van.
Pedig ötlet van itt. A nyomozás érdekes tud lenni, bár nem mindig következetes. A lexikonra vagy városismerethez kötött jelek felkutatása is érdekes színfolt, már ha tudunk a készítők fejével gondolkodni, és ismerjük Párizs minden épületének legendáját.
És mindennek ellenére elvagyunk sokat itt. Mert Párizs tényleg baromi szép és baromi jó lett.
Szóval bogaras az egész, nagy felfújt lufi, és az idegesít, de azért elvagyok vele, mert … ki tudja miért, talán Párizsért …

Végigjátszás befejezése: 2020. március 06.
Végigjátszás hossza: 75 óra 49 perc


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Deus Ex: Human Revolution

Szégyen, nem szégyen, de nem játszottam a korábbi Deus Ex játékokkal. Mármint úgy valójában. Ugyanis még a legelsőt próbáltam futtatni (akkor még) PC-n, de mivel minden grafikai beállítást levéve is szaggatott az akkori masinámon, ráadásul az akciósabb FPS-ekhez szokott fejemnek ez a lopakodós, RPG-esített valami elég idegen volt. Különösen, hogy számomra az RPG valahogy mindig a sárkányosabb vonal volt, és nem a fémesített cyberpunk.  Na, de ha már megvan Xbox-on akkor illene mégiscsak kipróbálni. Bele is vágtam, és az egész olyan nyögvenyelős volt. Valahogy másra számítottam… nem is tudom… talán egy egyszerű sztori orientált lopakodósabb lövöldére.  Aztán egyszer csak elkezdtem felvenni a fonalat. Egyre jobban vártam, hogy folytassam a játékot. Egyre inkább ráéreztem, hogy ez bizony egy komplexebb dolog lesz (na nem túl bonyolult, csak összetettebb a vártnál). És a játék kezdte megszerettetni magát velem, olyannyira, hogy végül egyszerűen imádtam.  Na, nem minden elemét...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...