Ugrás a fő tartalomra

Hellblade: Senua's Sacrifice

Sokszor mondtam azt, hogy egy játék akkor jó, ha örömérzéssel tölt el a vele töltött idő. Nos, azt hiszem ezt az álláspontomat meg kell változtatnom, ugyanis a Hellblade: Senua's Sacrifice játékkal játszani minden volt, csak nem öröm.
Egyáltalán nem éreztem magam jól a saját bőrömben. 

Mivel általában este játszom, a kontrollert letéve bizony az alvás sem jött könnyen, mert nagyon felkavaró volt az egész. Mégis végig akartam menni rajta, át akartam élni az élményt. És bármilyen meglepő, csak javasolni tudom mindenkinek, hogy így tegyen. Mert persze, ha csak játékmechanikát nézem, akkor egyrészt semmi extra: egy viszonylag könnyen ráérezhető harc, egy lineáris csőjáték, egyszerű -bár néha fárasztó- puzzle. Sőt, még akár a hibákat is felkaphatnám, hiszen a kamera néha beakad, úgy küzdők, hogy a legnagyobb nehézséget a rosszul helyezkedő kamera adja. De ezt most le is tudtuk, és nem is ez fog megmaradni bennünk, hanem az a hihetetlen atmoszféra, amely körbevesz minket, amelyben elmerülünk, amelyet azért kell átélnünk, hogy táguljon a világlátásunk.
Nos, ezen a területen pedig nagyon erős a játék.
Bevezet minket a mentális zavarok világába. Teszi ezt olyan képi és hang eszközökkel, hogy a saját bőrünkön érezzük az őrületet, és nem tudunk tőle szabadulni a játék kikapcsolása után sem. Szó szerint együtt élünk a főhősnővel, együtt érzünk vele. Mindezek mellé pedig kapunk olyan audio sávokat, amely a játék után is szívesen hallgatunk. Szörnyű utazás ez, amelyet nem élvez az ember, de mégis nagyon jó, hogy átéli.


Végigjátszás befejezése: 2019. május 06.
Végigjátszás hossza: 7 óra 50 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...