Ugrás a fő tartalomra

Doom

Amikor annak idején a Doom megmozdult a PC-men, akkor nem lehetett róla nem beszélni. Emlékszem a szakközépiskolai osztálytársam (Viktor) részletesen levezette, hogy a Doom valójában nem más, mint a Wizard of Wor C64 gyöngyszem grafikai tupírja. Mi is ebből az egészből a lényeg, hát az egyszerűség (pornó nélkül – érti, aki érti, bár szerintem játékos körben mindenki). 


Pont ez az egyszerűség köszön vissza a legutóbbi feldolgozásban is. 
Régi játék, immár kockapixelek nélkül. Persze, persze van benne modernizálás, hiszen van karakterfejlődés, van fegyver és páncélfejlesztés, ahogyan manapság már elvárható, és ez nagyon is helyes. Ugyanis ez az a tényező, ami arra ösztönöz, hogy felfedezzek, hogy kutassak és fogjam a fejem az utólagos Youtube „hogyankellettvolna” videómegnézést követően, miért nem vettem észre, hogy ott fel lehet ugorni. 
Pont ez a kutatás tette izgalmassá számomra a játékot, mert megtörte a folyamatos akciót, és bizony, erre szükségem is volt, kellett pihenni menet közben (igen, már megöregedtem). Számomra pont ezért volt kellemes a narancssárgán villogó szörnyek brutális kivégzéseként lejátszódó passzív közjáték, ugyanis ez pihentetett (levegővételt adott) és nem pedig megtörte a folyamatos akciózást annak ellenére, hogy igen, legyen bármennyi animáció előre rögzítve, azért azok egy idő után unalmassá válnak. 
Ahogyan a környezet is. 
Igazán két helyszínt kapunk, a poklot és a Mars bolygót, amelyeken belül ugyan igyekeztek a készítők a változatosságot megmutatni, de számomra túl egyhangú volt így is a látvány. Mert hát milyen a Mars? Vörös, sziklás, homokos, űrbázisos. Milyen pokol? Vörös, sziklás, homokos, na oké, űrbázis nincs. Persze itt koponya alakú a szikla, ott meg szimpla. Értem, hogy ilyen a környezet, mert ilyenek a választott környezet adottságai, de azért tizenhat órában ez már zavart. 
Ennél azonban sokkal jobban zavart az FPS nézetű platform elemek. Amúgy sem vagyok jó az ugrálós játékokban (így hívtuk gyerek koromban még C64-en), de mindezt belső nézetből… Na, ez az a kategória, ami felidegesít, különösen a végső küzdelemben. 
Összességében persze jól szórakoztam, itt nem zavart az agyatlan mészárlás, nem éreztem soknak és erőltetettnek (pedig sok és még erőltetik is), de a valóságtól elrugaszkodott környezett, a kiafaszagyerek stílust nyomó főhős miatt ez bőven belefért még. Ugyanakkor az agyatlan lövöldözés már néha fárasztóvá vált, és egyes arénákat kifejezetten frusztrálóan éltem meg (miért kell fennakadnom egy apró, kiálló valamiben), másokat meg rendkívül szórakoztatónak. 
Ja, és azért egy szörnyradar azért belefért volna… 
Szóval azt hiszem megöregedtem, mert ez a szimpla egyszerűség már nem teljesen volt elég. Annak idején igen, viszont azt hiszem a technikai csoda és egyszerűség csak egy jóra futotta, ájulásra, későbbi beszélgetésekre már nem lesz elég.


Végigjátszás befejezése: 2019. július 26.
Végigjátszás hossza: 23 óra 56 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...