Ugrás a fő tartalomra

Batman: Arkham City

Néha elgondolkodom azon, hogy lehet velem van valami probléma. Vannak ugyanis azok a játékok, melyeket az egekbe magasztal a szaksajtó, egekbe magasztalnak a játékosok, aztán jön a bumm, azaz a nagy csalódás. A Batman trilógia első része is majdnem ilyen lett, aztán ráéreztem az ízére és nagyon kellemes játékélményt hátrahagyva cseréltem le a következő részre. Egyszerűen akartam a folytatást.


Batman pedig elrugaszkodott, kitárta a szárnyait és… pofára esett. Én legalábbis biztosan. 

Pedig nem így kellett volna történnie, hiszen lett nekünk valódi nyílt világunk. És tényleg, a börtönként elkerített városrész hangulatos, kidolgozott. Nem túl nagy, de mégis elveszettnek érezzük majd magunkat benne. Ugyanis nem lesznek támpontjaink. Lehet, magam kényelmesedtem el (hiszen játékoslétem hajnalán közel sem jelölt mindent a tértkép, sőt magam rajzoltam a térképet nem egyszer – s nem is kétszer), mégis mára ez a nem mutatom meg neked a dolgokat, találd ki magadtól a dolgokat, nagyon zavaró tud lenni. De még ezt is el lehetne fogadni. Mert akkor ez adja a játékélményt. 

De itt csak összezavarnak minket. Engem legalábbis biztosan. 

A játék megfogja a kezemet, majd utána egyszer csak elengedi. Hát milyen dolog az, hogy van, amiben segítek és van, amiben nem? De még annyira sem, hogy megtanítsa a metódusokat. Van, amit egy adott algoritmus után (zöld emberkék lepofozása) megkapunk a térképen, de lesznek elemek, amelyekbe vagy beleakadunk vagy nem. Miért járnám tehát be szisztematikusan az utcákat, ha többségében szépen ott van az ikon, ahova mennem kell? Miért jutna így eszembe az, hogy nem mindent jelöl a program? 

A helyzet a kütyükkel hasonló. A legtöbb kütyü betanítása be van építve a küldetésekbe, azaz szépen elsajátítjuk mit lehet velük csinálni. De van egy-két funkció (ami ráadásul lényeges funkció) nem kerül bemutatásra, így, ha nem logikázunk, akkor nem jövünk rá, hogy az adott eszköz emigyen is használható. Talán még logikáznánk is, de ugye miért jutna eszünkbe logikázni egy olyan játékban, ahol például csak az arra kijelölt falakat lehet átrobbantani, mást nem, ráadásul egyes esetekben csak akkor, ha eljutottunk a sztori egy adott pontjára, előtte nem. 

Mindez pedig nem okoz mást, csak frusztrációt! 

Halmozott frusztrációt, hiszen kapunk vagy 400 kérdőjelet, amelyek nem csak az agyunkat, hanem a reflexeinket, ügyességünket is megdolgozzák. Természetesen itt is él a korábbi részből a megállapítás, sose tudhatod, hogy te logikázol rosszul vagy béna vagy, vagy csak nincs még meg a megfelelő eszköz , vagy nem tartasz ott a történetben ahhoz, hogy a feladvány megoldható legyen. Ráadásul ezek száma pont olyan sok, hogy már nem is akarod őket begyűjteni. Nem, mert egyszerűen, ha ezekre fókuszáltam, akkor órákra kiestem a történetből. 

Márpedig, ha van valami, ami mindig előre vitt, az a történet. Be kell vallani, hogy a fejlesztők veszettül értenek Batmanhez. Mind a körítéshez, mind a meséléshez. Éppen ezért, bár folyamatosan frusztráltnak éreztem magam (és sajnos ellentétben az előző résszel, ez a végéig nem oldódott fel), nem akartam abbahagyni, a végére akartam érni minden mellékszállnak és persze a főnek is. Mert azért jó játék ez, csak szerintem a készítők nem találták meg az arányokat, a többet és többet és nagyobbat szándék ott van benne, sikerült is, csak fogyasztani nem olyan finom.

 



Végigjátszás befejezése: 2020. május 24.
Végigjátszás hossza: 36 óra 41 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...