Ugrás a fő tartalomra

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa.

Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen.

Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán…

Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leginkább frusztrációt hagy maga után. Már más játékoknál is értekeztem a frusztrációról, mint játékélményről, de ez itt halmozottan jelentkezik. 

Egyszerűen ez a játék irányíthatatlan. Azt hagyjuk, hogy szívat a mocsaras ugrálgatásnál. Arra még jóindulattal azt mondom, hogy a dizájn része, de az, hogy ha fel akarok venni valamit, akkor egyszerűen nem hajlandó, amíg valahogy pont nem azt a pixelt érinti meg a fekete ruhás bérgyilkosunk, nos, az már több, mint zavaró. 

Az olyan bosszantó elemekről pedig már ne is beszéljünk, amelyek szerintem ma már nem működnek: abban az esetben, ha nem vettél föl a második pályán valamit, akkor az ötödiken nem tudsz továbbmenni... 

Végig azt éreztem, ez a játék, nem azt akarja, hogy játszam, és azt élvezzem, hanem szándékosan szívat, húzza az agyamat, bosszant, mindezért pedig egy dologgal akarnak a készítők kárpótolni, mégpedig a megjelenéssel, a grafikával.

Ez pedig ekkora bosszantóhadjárat után már kevés. Hiába szép a játék, ma már nem elég, hogy figyeld, de gyönyörű a Junoszt tévén ez a játék. Különösen, ha elővesszük majd a második részt, és láthatjuk, hogy mennyivel változatosabbak a helyszínek, a színek, a karakterek.

Ami viszont tényleg máig elsőrangú, az a zene. Az tényleg nosztalgikus, és hangulatos, jól illeszkednek a pályákhoz. De ugye csak a zenért már nem játsszuk végig egy játékot, hiszen azt meghallgathatjuk a Youtubon is…


Végigjátszás befejezése: 2020. szeptember 23.
Végigjátszás hossza: 2 óra 3 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Marvel's Avengers

Hogy mi a baj a Marvel Avengers-el? Talán az, hogy olyan játékot akartak csinálni amivel maguk sem tudtak azonosulni. Ugyanis a játék kampánya történet ügyileg még érdekes is lehetne. Irányíthatunk mindenféle szuperhőst, mindegyiknek megvan a maga erőssége, amelyeket aztán lehet tápolni egy küldetésrendszeren keresztül, ami már a későbbi utóéletnek készült, de éppen ezért az egész átláthatatlan, nehezen kezelhető, és elviszi a fókuszt attól, amit tényleg jó lett volna: egy történetorientált akciójátékról TPS nézetben. Kapunk ehelyett egy ütöm vágom tápolós játékot, ahol bizony számos ütöm vágom rész nem annyira élvezetes, különösen, ha nem lányokkal vagyunk vagy repkedni próbálunk, ugyanis nagyon gyorsan káoszba fullad minden és egyáltalán nem látjuk át mit kellene pontosan csinálnunk. De ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha a történet közben nem kényszerítene a játék bele véletlenszerűen generált pályákba, amelyek unalmasak, és csak azt a célt szolgálják, hogy húzzák az időt, és lép