Nagybetűkkel írom: IGEN!
A Vanquish tökéletes példája ennek az állításnak.
Nehéz is róla sokat írni. Hősünk egy szuperruhás szuperkatona. Jönnek a csúnya oroszok az űrből. Odamegyünk a teljes amcsi hadsereggel, és ezt követően minden robban, durran, mi pedig szinte sose vesszük le ujjunkat a ravaszról.
Alapvetően ez egy hátunk mögött a kamera, és fedezékről fedezékre előre nyomulós játék, ahol a fegyvereink folyamatosan fejlődnek attól függően, hogy az elhulló ellenfelekből kieső cuccokat begyűjtjük vagy sem. Egy kicsit bonyolítja ezt a rendszert, hogy csak az a fegyver fejlődik, ami éppen nálunk van, de ez sem fog sok fejtörést okozni nekünk. Hiszen összesen körülbelül 6 féle fegyver van. Amiből végül max kettőt, esetleg hármat fogunk használni, hiszen azokat felfejlesztve, kimaxolva úgysem áll ellen nekünk senki.
Na, de hol engedünk el vagy százezer töltényt egyetlen pálya alatt, merülhet fel a kérdés. Hát egy űrállomáson, ami már eleve behatárolja a lehetőségeket. Oké, alapvetően szépen kidolgozott, de nem ad elég lehetőséget arra, hogy a környezet változatos legyen. Így hamar beleununk a körítésbe is. Egyetlenegy helyen mutatja meg a játék, hogy akár bokrok, fák vagy bármiféle zöld is elhelyezhető a fémfalak közé, de sajnos ez sem tart túl sokáig.
Ennek ellenére maga a harc azért a legtöbb esetben élvezetes. Ha nem akarunk túl sokat a játéktól még hangulatos is lehet, de nagyon fontos, hogy semmiképpen ne fogyasszuk szerintem nagyobb dózisban. Bár alapvetően nem kerül hetekbe amíg a játék végére érünk, de ha nem szeretnénk, hogy a monotonitás eluralkodjon rajtunk, inkább csak órás szeletekben célszerű vele játszani.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése