Ugrás a fő tartalomra

Vanquish végigjátszás

Túlzásba lehet vinni az akciózást? 

Nagybetűkkel írom: IGEN! 

A Vanquish tökéletes példája ennek az állításnak. 

Nehéz is róla sokat írni. Hősünk egy szuperruhás szuperkatona. Jönnek a csúnya oroszok az űrből. Odamegyünk a teljes amcsi hadsereggel, és ezt követően minden robban, durran, mi pedig szinte sose vesszük le ujjunkat a ravaszról. 

Alapvetően ez egy hátunk  mögött a kamera, és fedezékről fedezékre előre nyomulós játék, ahol a fegyvereink folyamatosan fejlődnek attól függően, hogy az elhulló ellenfelekből kieső cuccokat begyűjtjük vagy sem. Egy kicsit bonyolítja ezt a rendszert, hogy csak az a fegyver fejlődik, ami éppen nálunk van, de ez sem fog sok fejtörést okozni nekünk. Hiszen összesen körülbelül 6 féle fegyver van. Amiből végül max kettőt, esetleg hármat fogunk használni, hiszen azokat felfejlesztve, kimaxolva úgysem áll ellen nekünk senki. 

Na, de hol engedünk el vagy százezer töltényt egyetlen pálya alatt, merülhet fel a kérdés. Hát egy űrállomáson, ami már eleve behatárolja a lehetőségeket. Oké, alapvetően szépen kidolgozott, de nem ad elég lehetőséget arra, hogy a környezet változatos legyen. Így hamar beleununk a körítésbe is. Egyetlenegy helyen mutatja meg a játék, hogy akár bokrok, fák vagy bármiféle zöld is elhelyezhető a fémfalak közé, de sajnos ez sem tart túl sokáig. 

Ennek ellenére maga a harc azért a legtöbb esetben élvezetes. Ha nem akarunk túl sokat a játéktól még hangulatos is lehet, de nagyon fontos, hogy semmiképpen ne fogyasszuk szerintem nagyobb dózisban. Bár alapvetően nem kerül hetekbe amíg a játék végére érünk, de ha nem szeretnénk, hogy a monotonitás eluralkodjon rajtunk, inkább csak órás szeletekben célszerű vele játszani.




Végigjátszás befejezése: 2021. január 27.
Végigjátszás hossza: 8 óra 34 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...