Ugrás a fő tartalomra

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával? 

Meg kell lovagolni. 

Jó emlék a Diablo 2? 

Naná, hogy az. 

Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on).

Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így szerintem a kinézetre senkinek nem lesz panasza.

Maga a játék viszont a régi maradt. Még akkor is, ha konzolra áttervezték az irányítást, ami teljesen jól működött. Egyedül a hátizsákunk menedzselése fárasztó ma már, de hát végül is mindent a hitelességért. Így volt annak idején, így lesz most is.

Amire viszont nem emlékeztem, hogy ez a játék néhány főmufti esetében bizony megizzasztott, sőt inkább idegesített. Többek között maga címszereplő. Legyűrésük bizony elég sok kört igényelt. Vagy én raktam össze rosszul a karakteremet (bár mások ellen működött) vagy bizony ezek a gonoszok túl lettek lőve picit a balanszolás terén. Mert az odáig oké, hogy van kihívás, és nem megyek mint kés a vajon ahogyan az a harmadik részben történt, ahol teljes unalomba fulladt a játék a monoton, tétnélküli kattintások miatt. Nem, itt azért kell taktikázni. Viszont ezen boss-ok esetén két ütésbe belehaltam, ők pedig szinte érinthetetlenek voltak. A szerencse, hogy az újjáéledéskor életerejük nem töltődött fel, így amikor ismét odamentem hozzájuk onnan folytatódót a HP csökkentés ahol tartottunk. A gond csak az, hogy így nagyon sokszor kellett ezt megismételni, és ez bizony eléggé kiakasztó dolog, bárhogyan is nézzük.

Mindezeken túl el kell ismerni, hogy a felújítás gyönyörű munka, és ugyan magam az a típus vagyok, aki inkább a végigjátszásra törekszik a történet érdekében, és nem arra, hogy a végtelenségig növelje a karakterei szintjét, illetve megtaláljuk a legjobb cuccokat, amiket a játék dob, még így is nagyon jól szórakoztam.


Végigjátszás befejezése: 2023. február 26.
Végigjátszás hossza: 32 óra 36 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...