Ugrás a fő tartalomra

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával? 

Meg kell lovagolni. 

Jó emlék a Diablo 2? 

Naná, hogy az. 

Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on).

Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így szerintem a kinézetre senkinek nem lesz panasza.

Maga a játék viszont a régi maradt. Még akkor is, ha konzolra áttervezték az irányítást, ami teljesen jól működött. Egyedül a hátizsákunk menedzselése fárasztó ma már, de hát végül is mindent a hitelességért. Így volt annak idején, így lesz most is.

Amire viszont nem emlékeztem, hogy ez a játék néhány főmufti esetében bizony megizzasztott, sőt inkább idegesített. Többek között maga címszereplő. Legyűrésük bizony elég sok kört igényelt. Vagy én raktam össze rosszul a karakteremet (bár mások ellen működött) vagy bizony ezek a gonoszok túl lettek lőve picit a balanszolás terén. Mert az odáig oké, hogy van kihívás, és nem megyek mint kés a vajon ahogyan az a harmadik részben történt, ahol teljes unalomba fulladt a játék a monoton, tétnélküli kattintások miatt. Nem, itt azért kell taktikázni. Viszont ezen boss-ok esetén két ütésbe belehaltam, ők pedig szinte érinthetetlenek voltak. A szerencse, hogy az újjáéledéskor életerejük nem töltődött fel, így amikor ismét odamentem hozzájuk onnan folytatódót a HP csökkentés ahol tartottunk. A gond csak az, hogy így nagyon sokszor kellett ezt megismételni, és ez bizony eléggé kiakasztó dolog, bárhogyan is nézzük.

Mindezeken túl el kell ismerni, hogy a felújítás gyönyörű munka, és ugyan magam az a típus vagyok, aki inkább a végigjátszásra törekszik a történet érdekében, és nem arra, hogy a végtelenségig növelje a karakterei szintjét, illetve megtaláljuk a legjobb cuccokat, amiket a játék dob, még így is nagyon jól szórakoztam.


Végigjátszás befejezése: 2023. február 26.
Végigjátszás hossza: 32 óra 36 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Marvel's Avengers

Hogy mi a baj a Marvel Avengers-el? Talán az, hogy olyan játékot akartak csinálni amivel maguk sem tudtak azonosulni. Ugyanis a játék kampánya történet ügyileg még érdekes is lehetne. Irányíthatunk mindenféle szuperhőst, mindegyiknek megvan a maga erőssége, amelyeket aztán lehet tápolni egy küldetésrendszeren keresztül, ami már a későbbi utóéletnek készült, de éppen ezért az egész átláthatatlan, nehezen kezelhető, és elviszi a fókuszt attól, amit tényleg jó lett volna: egy történetorientált akciójátékról TPS nézetben. Kapunk ehelyett egy ütöm vágom tápolós játékot, ahol bizony számos ütöm vágom rész nem annyira élvezetes, különösen, ha nem lányokkal vagyunk vagy repkedni próbálunk, ugyanis nagyon gyorsan káoszba fullad minden és egyáltalán nem látjuk át mit kellene pontosan csinálnunk. De ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha a történet közben nem kényszerítene a játék bele véletlenszerűen generált pályákba, amelyek unalmasak, és csak azt a célt szolgálják, hogy húzzák az időt, és lép

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg