Ugrás a fő tartalomra

Inside

Aha, értem. Illetve bocsánat, de nem. Nem tudom mi akart ez most lenni. Lehet megöregedtem, de tessék nekem ennél direktebb lenni, már nem megy a lásunk bele valamit, és közben elégedetten csettintünk, hogy hű baz, ez mennyire jó volt. Pedig tényleg jó volt. Csak azt nem tudom, hogy mi volt ez a jó. 

Utána olvasva a neten volt, ahol azt írták a játék megfejtése, hogy valójában a rák. Mármint a betegség, hogy valójában rákos sejt vagyunk, amelyik küzd a szervezet kontroljával szemben, hogy végül egyesülve kitörjön, tomboljon, és ezzel beteljesítse a sorsot. Hát... tudjátok, lehet. Lehet nézni a játékra úgy így utólag, hogy a jól működő szervezetünk a folyamatosan kontrolláló, mindent a felügyelete alatt tartó elnyomó rendszer, és a ráksejt a felszabadító hős. Lehet, és bár lehet, hogy elborult, de akár így is értelmezhető a történet, ez is belelátható, csak valahogy én ezt nem tudtam bele látni. De még azt a disztópiát sem, amelyet a körítés sugall, mert a játék végi pacává változást nehéz értelmezni.

Jól láthatóan sikerült felvezetni ezt a játékot úgy, hogy nem igazán tudtuk értelmezni mi is történik a képernyőn. Azaz nézze el nekem mindenki, de a történetet nem sikerült megfejtenem.

Ennek ellenére mégis szórakoztató alkotással van dolgunk. Miért? Mert bár nem biztos, hogy érjük, de azt érezzük, hogy ennek a játéknak hangulata van. Ráadásul nem is hosszú, így pusztán a hangulat miatt simán ajánlható.

Mert lesznek érzéseink a játék alatt. Fog bizseregni a tarkónk, a hátunk. Fogjuk magunkat kellemetlenül érezni, de el fog tölteni bennünket az elégedettség érzése is, vagy a büszkeség, amikor megoldunk egy fejtörőt. Mert oké, hogy platformerrel van dolgunk, de nem azzal a fajtával, ami az ügyességünket teszi próbára, sokkal inkább olyannal, amely a logikánkat tornáztatja meg. Persze azt sem vészesen. Éppen ezért elakadni nem nagyon fogunk, de nem gondolnám, hogy az lenne a cél. És itt vissza is kanyarodhatunk az érzésekhez.

A fejlesztők korábbi játékukkal (Limbo) már bebizonyították, hogy a vizualitás tekintetében van egy egyedi stílusuk, tudnak hatásosat alkotni. Ezt most is így lesz. Ha valamire emlékezni fogunk ebből a játékból, az a megjelenése, az alapvetően szürke környezet, ahol az ezen kívül megjelenő színeknek komoly szerepe van.

A játék során egy kisfiúval kezdünk, aki menekül valaki elől a sötét erdőben, majd keresztül a farmon, be egy létesítménybe, majd lefelé egy vízzel elárasztott kutatórészlegbe, ahol végül egy hatalmas tartájban megtörténik a metamorfózis, és onnantól nincs más célunk, mint kitörni, túl a falakon, ki a fényre. Utunk során robotok, kutyák, emberek lesznek az ellenfeleink, akikkel nem megküzdünk, sokkal inkább menekülünk előlük, akárcsak a fura vízi lénnytől, akitől szerintem mindenkit kiráz majd az ideg. Menet közben egy fura szerkezettel zombiszerű teremtményeket is irányíthatunk néha, így megoldva az egyes fejtörőket.

Itt a végén legyünk őszinték, nem igazán tudhatja a kedves olvasó, hogy hova tegye ezt a játékot. Zavarba ejtő lehet az írás, hiszen alapvetően nem lehúzó, nem dicsérő, de nem is semleges a játékkal szemben. Na, hát pontosan ilyen a játék is. Zavarba ejtő, amely zavart, ha van egy hosszabb délutánunk (ennyi elegendő is a végigviteléhez) mindenképpen átkell élnünk.



Végigjátszás befejezése: 2021. december 19.
Végigjátszás hossza: 3 óra 23 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...