Ugrás a fő tartalomra

Call of Juarez: Bound in Blood

Megmondom őszintén már nagyon hiányzott egy olyan FPS, amelyben csak megyünk előre, kapunk egy csomó szkriptelt eseményt, és maga a játék elmesél nekünk egy jópofa történtet. Nagyon jó a mostanában divatos nyílt világú akció, de valljuk be volt bája azoknak az időknek (és játékoknak), amelyek úgy akartak szórakoztatni, hogy bitre meg volt mondva mikor mi történik, nekünk meg csak az elénk tolt helyzetre kellett reagálni.

Na erre pakolt rá annak idején a későbbi zombis játékokkal sikereket elérő fejlesztők, hogy az egészet történet vadnyugati környezetbe ágyazták. Amikor tucatjával elérhetők az elit kommandós vagy világháborús, vagy űrzsoldosos kalandok, igazán üde színfolt két pisztolyhőssel kalapos cowboyokra (tudom, hogy nem azok, de gyerekként mindet annak hívtuk) és tollas fejű indiánokra lövöldözni. 

Grafikailag ne várjunk sokat a játéktól, hiszen szerintem ez a játék már 2009-ben, a megjelenésekor sem volt túl szép. Ellenben ha kedveljük a régi jó westerneket (spagetti nélkül vagy azzal együtt), úgy mindenképpen élvezni fogjuk a három testvér történtet, akik megjárják az amerikai polgárháború poklát, hogy utána Mexikóban kerüljenek bajba, és megkezdődjön utazásuk a kincs után, amelyben a múlt követi őket, és persze, hogy az indiánoknak is lesz némi köze a történésekhez. Igen, nem egy Nobel díjas történet, de pont tökéletes ehhez a hangulathoz, és biztosítja, hogy kellően változatos helyszíneket kapjunk, izgalmas szituációkkal. 

Külön öröm lehet egyeseknek, hogy minden küldetés előtt kiválaszthatjuk, hogy két testvérpár közül (a harmadik passzív szereplő) melyikkel szeretnénk átvergődni az adott pályán. Nos, az igazság az, hogy ha volt választásom, akkor én mindig Ray-t választottam, hiszen ő volt a pisztolyhős, aki durr bele módon cselekszik, akinél minden összecsapást a fegyverek döntenek el. Thomas pont az ellentéte idősebb testvérének. Lopakodás, csendben mozgás, és távolsági fegyverek. Viszont a játékot szerintem alapvetően nem lopakodásra tervezték, így vele az összecsapások sokkal nagyobb szívást jelentettek, így amikor kénytelenek voltunk őt irányítani bizony szívtunk is rendesen. Egyszerűen vele nem volt élvezetes a játék. 

Ha pedig vadnyugat, akkor ugye lehet kihagyni a pisztolypárbajokat sem, melyek bizony kettős figyelmet igényelnek. Egyrészt ügyelnünk kell, hogy az ellenfél mindig velünk szemben maradjon, másrészt az sem árt, ha a kezünket a pisztoly közelében tartjuk. Ehhez pedig mindkét kontrollerkarra szükségünk lesz. Egyikkel oldalazunk, hogy az ellenfél ne távolodjon el túlságosan a lővonalból, a másikkal pedig igyekszünk a kezünket mozgatni. Nos, ez bizony jelentősen megosztja az agyunkat, de pont ez adja a kihívást, és amikor már azt éreztem, ráéreztem, mindig jött egy másképpen mozgó ellenfél, és csúnyán keresztüllőt. Mindenképpen jópofa dolog ez, kár lett volna, ha kimarad, hiszen tényleg elképzelhetetlen a vadnyugati hangulat enélkül.

Összességében tehát ne várjunk csodát. Viszont nagyon jól fogunk szórakozni, ha nyitottak vagyunk a western filmekre, és gyerekkorunkban szerettünk lövöldözni kalapban patronos hatlövetűt fogva a kezünkben. 



Végigjátszás befejezése: 2023. március 04.
Végigjátszás hossza: 9 óra 46 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...