Ugrás a fő tartalomra

Call of Juarez: Bound in Blood

Megmondom őszintén már nagyon hiányzott egy olyan FPS, amelyben csak megyünk előre, kapunk egy csomó szkriptelt eseményt, és maga a játék elmesél nekünk egy jópofa történtet. Nagyon jó a mostanában divatos nyílt világú akció, de valljuk be volt bája azoknak az időknek (és játékoknak), amelyek úgy akartak szórakoztatni, hogy bitre meg volt mondva mikor mi történik, nekünk meg csak az elénk tolt helyzetre kellett reagálni.

Na erre pakolt rá annak idején a későbbi zombis játékokkal sikereket elérő fejlesztők, hogy az egészet történet vadnyugati környezetbe ágyazták. Amikor tucatjával elérhetők az elit kommandós vagy világháborús, vagy űrzsoldosos kalandok, igazán üde színfolt két pisztolyhőssel kalapos cowboyokra (tudom, hogy nem azok, de gyerekként mindet annak hívtuk) és tollas fejű indiánokra lövöldözni. 

Grafikailag ne várjunk sokat a játéktól, hiszen szerintem ez a játék már 2009-ben, a megjelenésekor sem volt túl szép. Ellenben ha kedveljük a régi jó westerneket (spagetti nélkül vagy azzal együtt), úgy mindenképpen élvezni fogjuk a három testvér történtet, akik megjárják az amerikai polgárháború poklát, hogy utána Mexikóban kerüljenek bajba, és megkezdődjön utazásuk a kincs után, amelyben a múlt követi őket, és persze, hogy az indiánoknak is lesz némi köze a történésekhez. Igen, nem egy Nobel díjas történet, de pont tökéletes ehhez a hangulathoz, és biztosítja, hogy kellően változatos helyszíneket kapjunk, izgalmas szituációkkal. 

Külön öröm lehet egyeseknek, hogy minden küldetés előtt kiválaszthatjuk, hogy két testvérpár közül (a harmadik passzív szereplő) melyikkel szeretnénk átvergődni az adott pályán. Nos, az igazság az, hogy ha volt választásom, akkor én mindig Ray-t választottam, hiszen ő volt a pisztolyhős, aki durr bele módon cselekszik, akinél minden összecsapást a fegyverek döntenek el. Thomas pont az ellentéte idősebb testvérének. Lopakodás, csendben mozgás, és távolsági fegyverek. Viszont a játékot szerintem alapvetően nem lopakodásra tervezték, így vele az összecsapások sokkal nagyobb szívást jelentettek, így amikor kénytelenek voltunk őt irányítani bizony szívtunk is rendesen. Egyszerűen vele nem volt élvezetes a játék. 

Ha pedig vadnyugat, akkor ugye lehet kihagyni a pisztolypárbajokat sem, melyek bizony kettős figyelmet igényelnek. Egyrészt ügyelnünk kell, hogy az ellenfél mindig velünk szemben maradjon, másrészt az sem árt, ha a kezünket a pisztoly közelében tartjuk. Ehhez pedig mindkét kontrollerkarra szükségünk lesz. Egyikkel oldalazunk, hogy az ellenfél ne távolodjon el túlságosan a lővonalból, a másikkal pedig igyekszünk a kezünket mozgatni. Nos, ez bizony jelentősen megosztja az agyunkat, de pont ez adja a kihívást, és amikor már azt éreztem, ráéreztem, mindig jött egy másképpen mozgó ellenfél, és csúnyán keresztüllőt. Mindenképpen jópofa dolog ez, kár lett volna, ha kimarad, hiszen tényleg elképzelhetetlen a vadnyugati hangulat enélkül.

Összességében tehát ne várjunk csodát. Viszont nagyon jól fogunk szórakozni, ha nyitottak vagyunk a western filmekre, és gyerekkorunkban szerettünk lövöldözni kalapban patronos hatlövetűt fogva a kezünkben. 



Végigjátszás befejezése: 2023. március 04.
Végigjátszás hossza: 9 óra 46 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Marvel's Avengers

Hogy mi a baj a Marvel Avengers-el? Talán az, hogy olyan játékot akartak csinálni amivel maguk sem tudtak azonosulni. Ugyanis a játék kampánya történet ügyileg még érdekes is lehetne. Irányíthatunk mindenféle szuperhőst, mindegyiknek megvan a maga erőssége, amelyeket aztán lehet tápolni egy küldetésrendszeren keresztül, ami már a későbbi utóéletnek készült, de éppen ezért az egész átláthatatlan, nehezen kezelhető, és elviszi a fókuszt attól, amit tényleg jó lett volna: egy történetorientált akciójátékról TPS nézetben. Kapunk ehelyett egy ütöm vágom tápolós játékot, ahol bizony számos ütöm vágom rész nem annyira élvezetes, különösen, ha nem lányokkal vagyunk vagy repkedni próbálunk, ugyanis nagyon gyorsan káoszba fullad minden és egyáltalán nem látjuk át mit kellene pontosan csinálnunk. De ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha a történet közben nem kényszerítene a játék bele véletlenszerűen generált pályákba, amelyek unalmasak, és csak azt a célt szolgálják, hogy húzzák az időt, és lép

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg