Ugrás a fő tartalomra

Jurassic World Evolution

A gyerekek nagy kedvence az általuk csak állatkertes játéknak hívott Zoo Tycoon, melynek sandbox módjában úgy építkezhetnek, hogy azzal a fránya bevétel-kiadás egyensúllyal nem kell törődniük, hiszen végtelen forrás áll a rendelkezésükre. Imádják az oroszlánokat, a zsiráfokat és az elefántokat megfigyelni, lelocsolni, etetni, és csak úgy autókázni a kis járgányokkal a parkban. 
No és mit csinál a gyanútlan apuka? Egyszer véletlen megsúgja a fiának: És képzeld, van ilyen dinósban is. 

Na, ezt követően jött állandóan a kérdés: Apa, megvan? A válasz pedig: Meglesz, ha egy leárazásban meglátom. Erre a Microsoft betette egyszer a Games with Gold bezsebelhető játékai közé. Ezek után lehetett nem lecsapni? 
Aztán hallgattam és a telepítéssel még vártam, húztam az időt, mert utánaolvasva kiderült, hogy itt nem áll rendelkezésre alapból a homokozó, csak miután szépen végig játszottuk a sztori módot, az pedig nem nagyon akaródzott. (Ejnye apuka, ez nem volt szép dolog!) Végül megjött a hangulat, mondtam essünk neki. És milyen jól tettem...
Az első sziget (mert öt van belőle) szépen felkészített mindenre. Már itt is tök jó érzés volt, amikor kinyílt a hatalmas ajtó és kisétált az első dinoszauruszom a mezőre. Aztán a következő és a következő. A régész csapatok közben a világ tájain kutattak a fosszíliák után. A kutatók szépen dolgoztak a különböző fejlesztéseken. A dinók pedig élték a világukat. Egyik finnyásabb, a másik kevésbé bajos. Voltak, akik mindig meglógtak, zargatták a látogatókat. Én pedig (aztán később már gyermekekkel együtt) pedig terelgettem be őket szépen vissza rácsok mögé. 
No, persze a húsevők megeszik a nem húsevőket, viszont a látogatók a látványos dolgokra jönnek, egy húsevő pedig ebből a szempontból három növényevővel is felér. Ügyelni kell tehát a szórakoztatásra, de a biztonságra is, és akkor a kutatórészlegről még nem is szóltunk. Nos, ennek a három területnek vannak vezetőik, ők pedig extra feladatokat adnak a számunkra, melyből pénzhez és tapasztalathoz juthatunk. 
Összesen öt sziget vár ránk. Mindegyik egyre bővebb lehetőségekkel, és más alapvető problémakörrel. Van, ahol helyszűkében leszünk, van, ahol erősen negatív számokból kell visszahoznunk a pénzügyeinket, van, ahol az időjárás teszi próbára az idegeinket. És valahogy mindig, amikor már azt hisszük éppen hátradőlhetünk, történik valami. 
Tény, a feladatok repetitívek. Mindenütt ugyanazt kell csinálni: kutatni, fosszíliákat gyűjteni, a dinók igényeit kielégíteni, építkezni és a pénzügyeket rendbe tenni. És mindez nem nehéz. Pont annyi kihívást rejt, hogy nagyon elrontani nem lehet. Nem volt olyan, hogy a rossz vagy éppen kockázatos döntéseimből nem lehetett felállni, a helyzetet helyrehozni. És ez jó! Nagyon is jó! Pedig néha igencsak megszívtam egy-egy kockázatos döntésemet. De soha nem kellett állást visszatölteni, mindig fel lehetett állni, a hibát helyrehozni, a parkot tovább működtetni. 
Ez pedig ösztönző és nem utolsó sorban élményszerű. 
Az is tény, hogy nincs végtelen eszközünk. A parképítéshez véges számú lehetőségünk van. A szigeteken előre haladva ezek azonban fokozatosan adagolódnak, így mindig marad valami új. 
A dinók pedig gyönyörűek, a DNS-ük bütykölhető, igazán vagány dolgokat hozhatunk össze. És vagányul kísérletezhetünk is az egyes fajok összeeresztésével. 
Pont ennek a szűk eszköztárnak tudható be valószínűleg az, hogy miután a küldetéseket kipörgettük, a szigeteket megnyitottuk, úgy érezhetjük ennyi elég is volt. Nincs miért folytatni, láttunk már mindent. 
És ez így igaz. Viszont addig bazi nagy élményt ad a játék, és az sem kevés idő. 
Ja, és a fiam is élvezte minden pillanatot, ahogy haladtunk előre a szigeteken. Igazi családi játék volt 😊

Végigjátszás befejezése: 2020. április 24.
Végigjátszás hossza: 44 óra 46 perc




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...