Ugrás a fő tartalomra

Jurassic World Evolution

A gyerekek nagy kedvence az általuk csak állatkertes játéknak hívott Zoo Tycoon, melynek sandbox módjában úgy építkezhetnek, hogy azzal a fránya bevétel-kiadás egyensúllyal nem kell törődniük, hiszen végtelen forrás áll a rendelkezésükre. Imádják az oroszlánokat, a zsiráfokat és az elefántokat megfigyelni, lelocsolni, etetni, és csak úgy autókázni a kis járgányokkal a parkban. 
No és mit csinál a gyanútlan apuka? Egyszer véletlen megsúgja a fiának: És képzeld, van ilyen dinósban is. 

Na, ezt követően jött állandóan a kérdés: Apa, megvan? A válasz pedig: Meglesz, ha egy leárazásban meglátom. Erre a Microsoft betette egyszer a Games with Gold bezsebelhető játékai közé. Ezek után lehetett nem lecsapni? 
Aztán hallgattam és a telepítéssel még vártam, húztam az időt, mert utánaolvasva kiderült, hogy itt nem áll rendelkezésre alapból a homokozó, csak miután szépen végig játszottuk a sztori módot, az pedig nem nagyon akaródzott. (Ejnye apuka, ez nem volt szép dolog!) Végül megjött a hangulat, mondtam essünk neki. És milyen jól tettem...
Az első sziget (mert öt van belőle) szépen felkészített mindenre. Már itt is tök jó érzés volt, amikor kinyílt a hatalmas ajtó és kisétált az első dinoszauruszom a mezőre. Aztán a következő és a következő. A régész csapatok közben a világ tájain kutattak a fosszíliák után. A kutatók szépen dolgoztak a különböző fejlesztéseken. A dinók pedig élték a világukat. Egyik finnyásabb, a másik kevésbé bajos. Voltak, akik mindig meglógtak, zargatták a látogatókat. Én pedig (aztán később már gyermekekkel együtt) pedig terelgettem be őket szépen vissza rácsok mögé. 
No, persze a húsevők megeszik a nem húsevőket, viszont a látogatók a látványos dolgokra jönnek, egy húsevő pedig ebből a szempontból három növényevővel is felér. Ügyelni kell tehát a szórakoztatásra, de a biztonságra is, és akkor a kutatórészlegről még nem is szóltunk. Nos, ennek a három területnek vannak vezetőik, ők pedig extra feladatokat adnak a számunkra, melyből pénzhez és tapasztalathoz juthatunk. 
Összesen öt sziget vár ránk. Mindegyik egyre bővebb lehetőségekkel, és más alapvető problémakörrel. Van, ahol helyszűkében leszünk, van, ahol erősen negatív számokból kell visszahoznunk a pénzügyeinket, van, ahol az időjárás teszi próbára az idegeinket. És valahogy mindig, amikor már azt hisszük éppen hátradőlhetünk, történik valami. 
Tény, a feladatok repetitívek. Mindenütt ugyanazt kell csinálni: kutatni, fosszíliákat gyűjteni, a dinók igényeit kielégíteni, építkezni és a pénzügyeket rendbe tenni. És mindez nem nehéz. Pont annyi kihívást rejt, hogy nagyon elrontani nem lehet. Nem volt olyan, hogy a rossz vagy éppen kockázatos döntéseimből nem lehetett felállni, a helyzetet helyrehozni. És ez jó! Nagyon is jó! Pedig néha igencsak megszívtam egy-egy kockázatos döntésemet. De soha nem kellett állást visszatölteni, mindig fel lehetett állni, a hibát helyrehozni, a parkot tovább működtetni. 
Ez pedig ösztönző és nem utolsó sorban élményszerű. 
Az is tény, hogy nincs végtelen eszközünk. A parképítéshez véges számú lehetőségünk van. A szigeteken előre haladva ezek azonban fokozatosan adagolódnak, így mindig marad valami új. 
A dinók pedig gyönyörűek, a DNS-ük bütykölhető, igazán vagány dolgokat hozhatunk össze. És vagányul kísérletezhetünk is az egyes fajok összeeresztésével. 
Pont ennek a szűk eszköztárnak tudható be valószínűleg az, hogy miután a küldetéseket kipörgettük, a szigeteket megnyitottuk, úgy érezhetjük ennyi elég is volt. Nincs miért folytatni, láttunk már mindent. 
És ez így igaz. Viszont addig bazi nagy élményt ad a játék, és az sem kevés idő. 
Ja, és a fiam is élvezte minden pillanatot, ahogy haladtunk előre a szigeteken. Igazi családi játék volt 😊

Végigjátszás befejezése: 2020. április 24.
Végigjátszás hossza: 44 óra 46 perc




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Marvel's Avengers

Hogy mi a baj a Marvel Avengers-el? Talán az, hogy olyan játékot akartak csinálni amivel maguk sem tudtak azonosulni. Ugyanis a játék kampánya történet ügyileg még érdekes is lehetne. Irányíthatunk mindenféle szuperhőst, mindegyiknek megvan a maga erőssége, amelyeket aztán lehet tápolni egy küldetésrendszeren keresztül, ami már a későbbi utóéletnek készült, de éppen ezért az egész átláthatatlan, nehezen kezelhető, és elviszi a fókuszt attól, amit tényleg jó lett volna: egy történetorientált akciójátékról TPS nézetben. Kapunk ehelyett egy ütöm vágom tápolós játékot, ahol bizony számos ütöm vágom rész nem annyira élvezetes, különösen, ha nem lányokkal vagyunk vagy repkedni próbálunk, ugyanis nagyon gyorsan káoszba fullad minden és egyáltalán nem látjuk át mit kellene pontosan csinálnunk. De ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha a történet közben nem kényszerítene a játék bele véletlenszerűen generált pályákba, amelyek unalmasak, és csak azt a célt szolgálják, hogy húzzák az időt, és lép

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg