Konzolos pályafutásom, és az Xbox-on játszott első játékok egyike volt a Far Cry széria negyedik epizódja, amelyet később a harmadik is követett. Tudom, tudom, furcsa lehet a sorrend, de valahogy így hozta az élet. Mondanom sem kell, hogy a széria elemeihez korábban nem volt szerencsém (illetve PC-n még az elsőhöz, de mivel az akkori gépemen inkább képregényként működött, hamar feladtam).
Na, de most itt van ez a kőkori játék, ahol a szériát átültették pár százezer évvel korábbra, és maga ez az átültetés nagyon jót tett neki. Egy csomó minden megváltozott. Más lett a harc, nagyobb hangsúlyt kapott a közelharc például. (és nem tudom, hogy ettől-e, de szerintem könnyebb is lett) Eltűntek a tornyok, lettek helyettük barlangok, amelyek szerintem egyes esetekben sokkal nagyobb kihívással bírnak. (pedig egyes esetekben eléggé unalmassá tudnak válni, de valószínűleg ez inkább a számuk miatt van, kevesebb is elég lett volna belőlük) Aztán mondhatják, hogy ez ugyanaz a térkép, mint a 4-ben volt, de játék közben nem tűnik fel. Sőt!!! Egyszerűen ha van valami, ami rettenetesen megfogott a játékban az a környezet, a természeti táj. Fantasztikus érzés sétálni a fák alatt, a zegzugos kanyonokban, leugorni a hatalmas vízeséseken, felnézni a kacskaringós sziklákra. Gyönyörű virtuális tájat hoztak létre az alkotók...
Hogy aztán amolyan Ubisoftos módon elfelejtsék megtölteni valódi tartalommal.
Egyszerűen a képlet a következő. Van X darab mellékküldetés típus. Osszuk fel a térképet Y részre. Minden rész tartalmaz 1 fáklyát és 1 outpost. Minden rész tartalmaz minden mellékküldetés-típusból 1-et, azaz minden területen lesz X mellékküldetés (összesen tehát X*Y). Aztán dobd be a szokásos vadászos küldetéseket (3 db), ami ad három elzárt területet pluszban a fenti paraméterekkel. Aztán végy átlag 4 szereplőt, mind átlag 4 küldetéssel. Szóval az egész csak darabszámnövelés. Különösen, hogy a szereplőkhöz járó mellékküldetések nagy része is abból X típusból táplálkozik, csak a háttérsztorijukra két perccel többet szántak (vagy kaptak) az írók.(így küldetésenként kijött az átlag 5 perc gondolom)
A főtörténet pedig annyira egyszerű, hogy az már fáj. Van két másik törzs, győzd le őket. Ők persze gonoszak. A mieink pedig sokszor idegesítően hülyék, gyagyák, bolondok. Tényleg az volt az érzésem néha, hogy egyfajta bolondok menedékét építjük.
És mégis én vagyok a hülye, mert azért bekajáltam ezt a kőkort. Imádtam császkálni az vidéken, imádtam az állatokat begyűjteni, a mamutok mellett elslisszolni. Mert a környezet megvett kilóra... kár, hogy a többi nem tudott hozzá felnőni, pedig akkor valami szuper is kijöhetett volna ebből.
Végigjátszás befejezése: 2020. április 02.
Végigjátszás hossza: 45 óra 40 perc
Megjegyzések
Megjegyzés küldése