Ugrás a fő tartalomra

Quantum Break

Azon gondolkodtam, hogy mi is volt a baj a Quantum Break játékkal. Nem, nem a pályák közötti átlag 20 perces átvezető mozik. De tényleg nem! Talán ott volt gond, hogy nem ezt várta az ember. Ugyan mára már tudható, igazán mit is kapunk, hiszen sok platformon leírták, hogy sok a mese, kevés a lövölde, de mégis, amikor kézbe vesszed egyszerűen nem tudsz vele mit kezdeni.


Talán maga a játék sem tudta, hogy akkor ő most mi akar lenni. 
Szegény Remedy a nagy mozi-játék keresztező kísérletében létrehozott valami olyan felemás teremtmény, amely önmagával szemben is teljes tudatzavarban van, maga sem tudja, hogy micsoda. 
Mert játék ez? Játék-e az, ami a képernyőidő legalább felében nem enged döntést hozni, és ha interakciót vár is el tőlünk, akkor sokszor csak az iránykarokkal történő személyterelgetést, vagy rosszabb esetben adott gombok nyomkodását. 
Akkor ez egy interaktív mozi? Nem, az sem. Láttam már ilyet a régi időkben a Fahreinheit képében (és az jó volt), de akkor miért vannak olyan fasza kis lövöldözések, melyekben az időmanipulációval szerintem teljesen hangulatos csatákat lehet vívni. Különösen addig, amíg nem megy már át egy olyan effektvillogtatásba, hogy csoda, ha nem kapunk epilepsziás rohamot… bár, ha azt nem is, de idegesek tutira leszünk. Különösen a végső harcban. Ennek ellenére az összecsapások tudnak jó kis küzdelmek lenni, és amolyan Remedy módra szépen nehezednek is a szituációk. 
Na, de akkor most ez egy akciójáték? Hát, amennyi akció van benne, úgy biztosan nem, hiszen ahhoz ezen akciószám nagyon kevés. 
Jó, de akkor a mozik legalább jók, nem? De. A filmek rendben vannak. Amolyan már ha nem szupermozi színvonalat várunk. (Most ne foglalkozzunk, hogy mennyire híres színészek vannak benne.) Kiegészítik a játékban történteket, árnyalják a dolgokat. És még a színészek játékbéli lemodellezése is teljesen okés. Ahogy alapvetően a grafika is (bár néha nem érted mitől csúnya, amikor máskor olyan szép). A helyszínek is megfelelőek, a történet is elég csavaros, és persze szépen nyitva hagyott. 
Tehát azt éreztem egész végig, hogy gyerekek, itt annyi jó dolog van, csak ezek nem turmixolhatók össze. Vagy ha mégis, akkor itt nem jól keverték össze. Mert ez a játék folyamatosan azt kérdezi magától, hogy akkor én most mi vagyok. És bár egyszer végigjátszható, de erre a kérdésre szerintem nem fogunk tudni válaszolni, így azt sem tudjuk megmondani, hogy élveztük-e a játékot vagy sem. Csak annyit tudunk, hogy megemeljük a szemöldökünket és nézünk nagy kérdőn magunk elé. 



Végigjátszás befejezése: 2020. április 05.
Végigjátszás hossza: 10 óra 55 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...