Ugrás a fő tartalomra

Batman: Arkham Asylum

Batman menő. Az Arkham sorozatról pedig minden sajtó ódákat zengett. Ideje volt kipróbálni, és ha már úgy adódott, akkor a One-ra feljavított verziót. 
Na, nem is zuhanhattunk volna nagyobbat az elmegyógyintézet folyosóit járva. Egyszerűen nem fért a fejembe, miért olyan jó ez a játék. 
Jó, persze a bunyó az menő, és értem, ez a rendszer itt jelent meg először, de mára ez már annyiszor előfordult, hogy akkora élvezeti faktort nem okoz. 
Az igaz, a környezet és a grafika hangulatos, tényleg jól néz ki, még mai szemmel is. A Batman hangulat és körítés teljesen rendben van. És akkor miért is mondom, hogy az elvárásokhoz képest nagyon zuhantunk?
Hát, mert egyszerűen a játék ezen szakaszában folyamatosan frusztrálva éreztem magam. Sorra fedte fel a játék, hogy itt is van valami, meg ott is van valami, de mint a cukorka boltban, itt sem nyúlhattunk hozzá a vágyott begyűjtendő dolgokhoz. Persze a boltban tudjuk miért nem, mert a kezünkre csapnak. Itt azonban még azt sem. Egyszerűen nem tudjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy az adott elemet elérjük. Ráadásul nem tudjuk mikor nyílik meg erre a lehetőség. Aztán persze ahogyan egyre fejlődünk, és lesznek új kütyüink, úgy férkőzhetünk hozzá ezekhez a dolgokhoz. Így a frusztrációm is csökkent a játék közepére, és ahogyan kezdtem elfogadni a játék működési mechanizmusát, úgy a végére tényleg úgy álltam fel tőle, jöhet a következő, ez jó volt. 
Mert egyébként tényleg tök jó. A körítésről már volt szó, de maga a történet is izgalmas, pár túlzást leszámítva maxra tolták azt, amit elvárunk egy Batman történettől. (Számomra, mint laikusnak legalábbis ezt jelenti.) A sztori pedig visz előre. Annyira erősen, hogy kicsit zavaró, amikor visszamegyünk gyűjtögetni, mert immár megvan a kütyünk, képességünk hozzá. Ennek ellenére megyünk gyűjtögetni, mert egyrészt XP jár érte, másrészt pedig érezzük, hogy ami eddig frusztrált (hiszen eljátszotta a játék, hogy nyílt világú, tehát egyszer hozzáférhetek az adott dologhoz) az később nem fog azáltal, hogy megszerzem az adott kérdőjelet. A zavarunk csökken, és egyfajta elégedettségérzés lesz úrrá rajtunk. Talán mert úgy érezzük, elégtételt vettünk a játékon. 
Kérdés, akkor most milyen is volt ezzel a játékkal játszani? Hát, megmondom őszintén nagyon nem szerettem az elején, nagyon nagy csalódásnak éreztem. De aztán a játék feljött a mélyről, és úgy fejeztem be, hogy alapvetően jól szórakoztam, jöhet a következő rész (és persze ott maradt egy csöppnyi de érzés is).



Végigjátszás befejezése: 2020. május 3.
Végigjátszás hossza: 21 óra 11 perc




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...