Ugrás a fő tartalomra

Batman: Arkham Asylum

Batman menő. Az Arkham sorozatról pedig minden sajtó ódákat zengett. Ideje volt kipróbálni, és ha már úgy adódott, akkor a One-ra feljavított verziót. 
Na, nem is zuhanhattunk volna nagyobbat az elmegyógyintézet folyosóit járva. Egyszerűen nem fért a fejembe, miért olyan jó ez a játék. 
Jó, persze a bunyó az menő, és értem, ez a rendszer itt jelent meg először, de mára ez már annyiszor előfordult, hogy akkora élvezeti faktort nem okoz. 
Az igaz, a környezet és a grafika hangulatos, tényleg jól néz ki, még mai szemmel is. A Batman hangulat és körítés teljesen rendben van. És akkor miért is mondom, hogy az elvárásokhoz képest nagyon zuhantunk?
Hát, mert egyszerűen a játék ezen szakaszában folyamatosan frusztrálva éreztem magam. Sorra fedte fel a játék, hogy itt is van valami, meg ott is van valami, de mint a cukorka boltban, itt sem nyúlhattunk hozzá a vágyott begyűjtendő dolgokhoz. Persze a boltban tudjuk miért nem, mert a kezünkre csapnak. Itt azonban még azt sem. Egyszerűen nem tudjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy az adott elemet elérjük. Ráadásul nem tudjuk mikor nyílik meg erre a lehetőség. Aztán persze ahogyan egyre fejlődünk, és lesznek új kütyüink, úgy férkőzhetünk hozzá ezekhez a dolgokhoz. Így a frusztrációm is csökkent a játék közepére, és ahogyan kezdtem elfogadni a játék működési mechanizmusát, úgy a végére tényleg úgy álltam fel tőle, jöhet a következő, ez jó volt. 
Mert egyébként tényleg tök jó. A körítésről már volt szó, de maga a történet is izgalmas, pár túlzást leszámítva maxra tolták azt, amit elvárunk egy Batman történettől. (Számomra, mint laikusnak legalábbis ezt jelenti.) A sztori pedig visz előre. Annyira erősen, hogy kicsit zavaró, amikor visszamegyünk gyűjtögetni, mert immár megvan a kütyünk, képességünk hozzá. Ennek ellenére megyünk gyűjtögetni, mert egyrészt XP jár érte, másrészt pedig érezzük, hogy ami eddig frusztrált (hiszen eljátszotta a játék, hogy nyílt világú, tehát egyszer hozzáférhetek az adott dologhoz) az később nem fog azáltal, hogy megszerzem az adott kérdőjelet. A zavarunk csökken, és egyfajta elégedettségérzés lesz úrrá rajtunk. Talán mert úgy érezzük, elégtételt vettünk a játékon. 
Kérdés, akkor most milyen is volt ezzel a játékkal játszani? Hát, megmondom őszintén nagyon nem szerettem az elején, nagyon nagy csalódásnak éreztem. De aztán a játék feljött a mélyről, és úgy fejeztem be, hogy alapvetően jól szórakoztam, jöhet a következő rész (és persze ott maradt egy csöppnyi de érzés is).



Végigjátszás befejezése: 2020. május 3.
Végigjátszás hossza: 21 óra 11 perc




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg