Ugrás a fő tartalomra

Giana Sisters: Twisted Dreams

Hallgatva az IDDQD-s srácokat, mindig jókat mosolygom, ahogyan Grath nem érti mit imádot Stöki a The Great Giana Sisters játékban. Nos, be kell valljam, hogy az említett játék nekem is egyike a maradandó C64-hez köthető élményeknek. Emlékszem, órákat töltöttem a nagyhajú leányzóval. Ugráltam, kockákat fejeltem, és valahol azt éreztem, ez valami olyasmi, mint amiket a filmeken láttam, csak ott egy pirosruhás nagybajszú csávó csinálta ugyanezt. Aztán a Games with Gold keretében egyszer beesett a - hívhatjuk úgy (?)- felújított verzió, ami persze igazán csak névben volt az, hiszen a korábbi játékmenet bőven átesett változtatásokon.


A játékmenet nagyon egyszerű. Megyünk, ugrálunk mind minden platform játékban, közben elkerüljük a ránk törő mindenféle lényeket, vagy rájuk ugrunk, és kipukkasztjuk őket. Leszenek persze csapdák is szép számmal. Meg mindenféle gyémántok, amelyeket be lehet gyűjteni. 

Az ugrálás élvezetes, hangulatos, és elsőre a játék megjelenése is tetszetős. 

Az igazi csavar viszont az, hogy főhősnőnk két személyiséggel bír. A két személyiség között váltva pedig változik a világ, változik annak a megjelenítése, és naná, hogy a feladványok is bőszen építenek arra, hogy ami az egyik világban létezik, az a másikban nem elérhető. Ráadásul mindkét énünk speciális képességei is eltérőek. Ebből aztán összeáll egy olyan játékmenet, amely nem csak az ügyességünket, hanem a logikánkat is megdolgozza, hiszen számtalan csapda, rejtekhely, titkos alagút elérése arra épít, hogy miközben mindenféle kunsztot csinálunk a lányok valamelyikével még menet közben képesek legyünk ide-oda váltogatni is közöttük.

A játék pedig mindettől egészen jól működik. Én a gyermekeimmel játszottam végig - Én játszottam ők szorítottak nekem. Tipikusan olyan játék, amelyet apa nyugodtan játszhat a kisgyermekei előtt, mert ők vadul szurkolnak apa ugrásaiért, és a látvány biztos nem fog álmatlan éjszakákat okozni nekik.

A játék végére pedig kihívást is fogunk találni bőven. Lesznek pillanatok, amikor rendesen megizzadunk, és ugye ilyenkor a gyerekek előtt nem lehet hangosan káromkodni.

Az egyetlen hátrány talán csak az, hogy egy idő után a játék monotonná válik. Nem éreztem akkora változatosságot az egyes pályák megjelenítésében. Valahogy előhaladva folyamatosan visszaköszönnek a régi elemek. Ugyan három világba kalauzol el a játék, de ezek nem olyan markánsan eltérőek. Egyedül a negyedik (ami valójában egy kiegészítő) világ hoz be új mechanikákat, és megjelenést. Ráadásul a világok végén ránk váró főellenfeleknél többszor éreztem azt, hogy nem fair a program. Vicces, de leginkább a sárkány (a főfőgonosz) volt az, aki a leginkább kiismerhető volt, így sokszor a szerencse is közrejátszott a győzelembe, és nem csak az én ügyességem (vagy inkább bénaságom).

Egy biztos, ha összekötöm a múltat a jelennel, akkor a Giana tesvérek még mindig jóemlékként maradnak meg, mert jó volt velük annak idején és most is játszani.


Végigjátszás befejezése: 2020. október 09.
Végigjátszás hossza: 13 óra 12 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...