Ugrás a fő tartalomra

Giana Sisters: Twisted Dreams

Hallgatva az IDDQD-s srácokat, mindig jókat mosolygom, ahogyan Grath nem érti mit imádot Stöki a The Great Giana Sisters játékban. Nos, be kell valljam, hogy az említett játék nekem is egyike a maradandó C64-hez köthető élményeknek. Emlékszem, órákat töltöttem a nagyhajú leányzóval. Ugráltam, kockákat fejeltem, és valahol azt éreztem, ez valami olyasmi, mint amiket a filmeken láttam, csak ott egy pirosruhás nagybajszú csávó csinálta ugyanezt. Aztán a Games with Gold keretében egyszer beesett a - hívhatjuk úgy (?)- felújított verzió, ami persze igazán csak névben volt az, hiszen a korábbi játékmenet bőven átesett változtatásokon.


A játékmenet nagyon egyszerű. Megyünk, ugrálunk mind minden platform játékban, közben elkerüljük a ránk törő mindenféle lényeket, vagy rájuk ugrunk, és kipukkasztjuk őket. Leszenek persze csapdák is szép számmal. Meg mindenféle gyémántok, amelyeket be lehet gyűjteni. 

Az ugrálás élvezetes, hangulatos, és elsőre a játék megjelenése is tetszetős. 

Az igazi csavar viszont az, hogy főhősnőnk két személyiséggel bír. A két személyiség között váltva pedig változik a világ, változik annak a megjelenítése, és naná, hogy a feladványok is bőszen építenek arra, hogy ami az egyik világban létezik, az a másikban nem elérhető. Ráadásul mindkét énünk speciális képességei is eltérőek. Ebből aztán összeáll egy olyan játékmenet, amely nem csak az ügyességünket, hanem a logikánkat is megdolgozza, hiszen számtalan csapda, rejtekhely, titkos alagút elérése arra épít, hogy miközben mindenféle kunsztot csinálunk a lányok valamelyikével még menet közben képesek legyünk ide-oda váltogatni is közöttük.

A játék pedig mindettől egészen jól működik. Én a gyermekeimmel játszottam végig - Én játszottam ők szorítottak nekem. Tipikusan olyan játék, amelyet apa nyugodtan játszhat a kisgyermekei előtt, mert ők vadul szurkolnak apa ugrásaiért, és a látvány biztos nem fog álmatlan éjszakákat okozni nekik.

A játék végére pedig kihívást is fogunk találni bőven. Lesznek pillanatok, amikor rendesen megizzadunk, és ugye ilyenkor a gyerekek előtt nem lehet hangosan káromkodni.

Az egyetlen hátrány talán csak az, hogy egy idő után a játék monotonná válik. Nem éreztem akkora változatosságot az egyes pályák megjelenítésében. Valahogy előhaladva folyamatosan visszaköszönnek a régi elemek. Ugyan három világba kalauzol el a játék, de ezek nem olyan markánsan eltérőek. Egyedül a negyedik (ami valójában egy kiegészítő) világ hoz be új mechanikákat, és megjelenést. Ráadásul a világok végén ránk váró főellenfeleknél többszor éreztem azt, hogy nem fair a program. Vicces, de leginkább a sárkány (a főfőgonosz) volt az, aki a leginkább kiismerhető volt, így sokszor a szerencse is közrejátszott a győzelembe, és nem csak az én ügyességem (vagy inkább bénaságom).

Egy biztos, ha összekötöm a múltat a jelennel, akkor a Giana tesvérek még mindig jóemlékként maradnak meg, mert jó volt velük annak idején és most is játszani.


Végigjátszás befejezése: 2020. október 09.
Végigjátszás hossza: 13 óra 12 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg