Ugrás a fő tartalomra

Command & Conquer: Red Alert 3

Ha felülünk a nosztalgiavonatra könnyen elképzelhető, hogy a Red Alert széria, különösen a második rész, igazán kellemesen bizsergető érzéseket fog kiváltani belüllünk. Hasonlóan voltam én is ezzel. Felrémlettek azok a régi szép PC-s idők, amikor az RTS-ek piacán a Westwood játéka egyike volt a kötelezően letorrentezendő (jó tudom… tudom… de akkor még más idők jártak… azóta jófiú lettem!) játékoknak. Mostanra megnőttem, a PC igazán inkább már munkaeszköz, a játéknak ott az Xbox. 


De álljunk csak! Hiszen a visszafelé kompatibilitás jóvoltából játszhatunk az Egyes Boxon is az eredetileg 360-ra kiadott harmadik Red Alertel. 

A kérdés persze azonnal felmerül: Egér nélkül? 

Bátran válaszoltunk erre a kérdésre egy nanát, mert úgye a Halo Wars megoldotta ezt a problémát, és egy egészen kellemes RTS volt, szívesen játszottunk vele a konzolon. Azt kell mondjam, alapvetően ezen a téren a RA3 sem vall szégyent, egyedül azokon a pályákon fogunk káromkodni emiatt, amelyeken a sebes kezelés a pálya megoldókulcsa, mindezt kombinálva az egyes egységek speciális képességeire történő hagyatkozással. (ezt a mondatot túlbonyolítottuk...) Itt nagyon fog hiányozni nekünk a PC-ről jól ismert csoportképző gyorsbillentyű (Ctrl+1, Ctrl+2, stb.).

Nehéz ennyi év távlatából az érzéseken túl konkrétumokat felidézni a korábbi vörös veszedelmekből, de a harmadik etap pontosan azt hozta, amit ezen homályos emlékek alapján vártam. Kaptam egy semmiképpen komolyan nem vehető történetet (illetve hármat, hiszen három nézőpontból élhetjük át ugyanannak a felütésnek a történéseit, attól függően melyik nációnál vesszük kezünkbe az irányítást). De ezt pont így volt korábban is. A történet pont annyira parodisztikus, mint amennyire a videóbetétek is. Ne várjuk, hogy a nevesebb színészek, akik ezekben előfordulnak életük alakítását adják, sőt! Sőt, pont, hogy a tehetségük abban áll, hogy tök jól rájátszanak a ZS kategóriás filmeket idéző dialógusokra, történetek. 

Ennek a paródisztikus jellegnek dolgozik alá a grafika is, az egységek kinézete, az egész játék arculata. 

Hahó én egy szándékosan ZS játék vagyok, és te ezt élvezni fogod! És bármennyire fura, de ez volt a legjobb a játékban. Hiába vezettek be egy harmadik játszható nációt, nevezetesen a japánokat, ha igazán nem tudtak markáns arcot adni egyiknek nációnak sem. Persze, grafikailag egyediek, és van bennük a lehetőség is, de fix, hogy nem fogjuk felfedezni az összes egység speckó képességét, mert nem szükséges. 

Ráadásul pont itt jönnek elő azok az irányítási problémák, melyek a kontrollerhez köthetők. Viszont mivel többnyire enélkül (a rengeteg speckó képességen kívül) is tudunk érvényesülni, ezért nem is lesz célunk, hogy kiismerjük az egységeket (most, hogy így belegondolok, régről sem rémlik, hogy nagyon variáltuk volna őket, ha volt mamuttank, akkor lehetett indulni gyalulni.)

Visszajutottunk tehát oda, hogy mitől PC-s műfaj az RTS. Az irányítás kézre állásától? Lehet. Ennek ellenére szerintem az RA3 konzolon is remekül játszható, csak szeretni kell a ZS filmeket, mert akkor egész jól el lehet vele szórakozni. (Ja, és a menü főmenü alatti zene sokáig visszahangzik majd a fülünkben)

Ui: Majdnem elfelejtettem. Igen, RA3-ban is vannak lányok, és igen, az ő szoknyájuk is nagyon, nagyon rövid.



Végigjátszás befejezése: 2020. október 05.
Végigjátszás hossza: 31óra 33perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Deus Ex: Human Revolution

Szégyen, nem szégyen, de nem játszottam a korábbi Deus Ex játékokkal. Mármint úgy valójában. Ugyanis még a legelsőt próbáltam futtatni (akkor még) PC-n, de mivel minden grafikai beállítást levéve is szaggatott az akkori masinámon, ráadásul az akciósabb FPS-ekhez szokott fejemnek ez a lopakodós, RPG-esített valami elég idegen volt. Különösen, hogy számomra az RPG valahogy mindig a sárkányosabb vonal volt, és nem a fémesített cyberpunk.  Na, de ha már megvan Xbox-on akkor illene mégiscsak kipróbálni. Bele is vágtam, és az egész olyan nyögvenyelős volt. Valahogy másra számítottam… nem is tudom… talán egy egyszerű sztori orientált lopakodósabb lövöldére.  Aztán egyszer csak elkezdtem felvenni a fonalat. Egyre jobban vártam, hogy folytassam a játékot. Egyre inkább ráéreztem, hogy ez bizony egy komplexebb dolog lesz (na nem túl bonyolult, csak összetettebb a vártnál). És a játék kezdte megszerettetni magát velem, olyannyira, hogy végül egyszerűen imádtam.  Na, nem minden elemét...