Ugrás a fő tartalomra

Command & Conquer: Red Alert 3

Ha felülünk a nosztalgiavonatra könnyen elképzelhető, hogy a Red Alert széria, különösen a második rész, igazán kellemesen bizsergető érzéseket fog kiváltani belüllünk. Hasonlóan voltam én is ezzel. Felrémlettek azok a régi szép PC-s idők, amikor az RTS-ek piacán a Westwood játéka egyike volt a kötelezően letorrentezendő (jó tudom… tudom… de akkor még más idők jártak… azóta jófiú lettem!) játékoknak. Mostanra megnőttem, a PC igazán inkább már munkaeszköz, a játéknak ott az Xbox. 


De álljunk csak! Hiszen a visszafelé kompatibilitás jóvoltából játszhatunk az Egyes Boxon is az eredetileg 360-ra kiadott harmadik Red Alertel. 

A kérdés persze azonnal felmerül: Egér nélkül? 

Bátran válaszoltunk erre a kérdésre egy nanát, mert úgye a Halo Wars megoldotta ezt a problémát, és egy egészen kellemes RTS volt, szívesen játszottunk vele a konzolon. Azt kell mondjam, alapvetően ezen a téren a RA3 sem vall szégyent, egyedül azokon a pályákon fogunk káromkodni emiatt, amelyeken a sebes kezelés a pálya megoldókulcsa, mindezt kombinálva az egyes egységek speciális képességeire történő hagyatkozással. (ezt a mondatot túlbonyolítottuk...) Itt nagyon fog hiányozni nekünk a PC-ről jól ismert csoportképző gyorsbillentyű (Ctrl+1, Ctrl+2, stb.).

Nehéz ennyi év távlatából az érzéseken túl konkrétumokat felidézni a korábbi vörös veszedelmekből, de a harmadik etap pontosan azt hozta, amit ezen homályos emlékek alapján vártam. Kaptam egy semmiképpen komolyan nem vehető történetet (illetve hármat, hiszen három nézőpontból élhetjük át ugyanannak a felütésnek a történéseit, attól függően melyik nációnál vesszük kezünkbe az irányítást). De ezt pont így volt korábban is. A történet pont annyira parodisztikus, mint amennyire a videóbetétek is. Ne várjuk, hogy a nevesebb színészek, akik ezekben előfordulnak életük alakítását adják, sőt! Sőt, pont, hogy a tehetségük abban áll, hogy tök jól rájátszanak a ZS kategóriás filmeket idéző dialógusokra, történetek. 

Ennek a paródisztikus jellegnek dolgozik alá a grafika is, az egységek kinézete, az egész játék arculata. 

Hahó én egy szándékosan ZS játék vagyok, és te ezt élvezni fogod! És bármennyire fura, de ez volt a legjobb a játékban. Hiába vezettek be egy harmadik játszható nációt, nevezetesen a japánokat, ha igazán nem tudtak markáns arcot adni egyiknek nációnak sem. Persze, grafikailag egyediek, és van bennük a lehetőség is, de fix, hogy nem fogjuk felfedezni az összes egység speckó képességét, mert nem szükséges. 

Ráadásul pont itt jönnek elő azok az irányítási problémák, melyek a kontrollerhez köthetők. Viszont mivel többnyire enélkül (a rengeteg speckó képességen kívül) is tudunk érvényesülni, ezért nem is lesz célunk, hogy kiismerjük az egységeket (most, hogy így belegondolok, régről sem rémlik, hogy nagyon variáltuk volna őket, ha volt mamuttank, akkor lehetett indulni gyalulni.)

Visszajutottunk tehát oda, hogy mitől PC-s műfaj az RTS. Az irányítás kézre állásától? Lehet. Ennek ellenére szerintem az RA3 konzolon is remekül játszható, csak szeretni kell a ZS filmeket, mert akkor egész jól el lehet vele szórakozni. (Ja, és a menü főmenü alatti zene sokáig visszahangzik majd a fülünkben)

Ui: Majdnem elfelejtettem. Igen, RA3-ban is vannak lányok, és igen, az ő szoknyájuk is nagyon, nagyon rövid.



Végigjátszás befejezése: 2020. október 05.
Végigjátszás hossza: 31óra 33perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg