Ugrás a fő tartalomra

Yakuza Kiwami 2

Van olyan, hogy lehet emelni a tétet? Naná, hogy van, és a Yakuza Kiwami második része meg is teszi. Igaz rá a nagyobb, szebb, több, és igen, az is igaz rá, hogy jobb. Pedig már az első is tökéletes élménygazdag játék volt.

A történet szála itt tovább fonódik, és ha azt hitted az előző rész végén, hogy végre rendben lesz minden, hát kiderül, hogy nem így van. Ráadásul a sztori végére úgy felrúgjak az első fejezet zárását, hogy csak nézünk előre. De az út odáig sem lesz egy sétagalopp. A fő történet szál itt is nagyon izgalmas, fordulatos, az egyetlen gond, hogy innen kiszedték a szereplőket összesítő, menet közben frissülő lexikont, am az első részben nagyon nagy segítség volt, hogy tudjuk ki kicsoda, mi is történt vele pontosan.

Ugyanakkor a játéktér kibővült. Egyrészt egyes épületekre már fel is tudunk menni, azaz az eredeti terület (ami most sem lett hatalmas, viszont annál élőbb) függőlegesen is kibővült. Másrészt kapunk egy új negyedet, ami ugyan kisebb, de itt is számtalan felfedezni való dolog vár ránk.

Természetesen most is lesz rengeteg feladatunk, ezek mindegyikét igyekszünk majd megoldani. Ráadásul azok számára, akik játszottak az első résszel nagyon sok visszakacsintást is kapunk, ami még jobban növeli az élményt. (Több olyan mellékszereplő további életútját láthatjuk egy újabb mellékküldetés teljesítésével, akik korábban már feltűntek.) Ráadásul egy mellékszereplő (Majima) múltja is sokkal több mélységet kap, a szereplő olyan oldalát is megismerjük, amelyet nem is gondoltunk volna.

Itt is lesz rengeteg feladat. Számos közülük új, de több visszatérő is akad. (Persze van olyan, amelyik itt nem jelenik meg a korábbi részből.) Egy biztos ezekre tuti nem lesz panasz, különösen, ha figyelembe vesszük a két nagyobb, már-már külön játéknak is beillő (egy mobilos játéknak tuti) kabaré klub menedzselést, illetve a Majima Építőipari Vállalat küzdelmeit. Hetek telhetnek el úgy, hogy csak ezekkel játszunk, mégsem érezzük feleslegesnek, mert csak bővül a játék története tőlük.

Igen, igaz itt is, ami a korábbi részben. Mindent érdemes megcsinálni amit csak tudunk, mert nem egyszerűen csak plecsniket nyerünk, vagy a hősünk lesz picit erősebb ettől, hanem a játék világa bővül, és ismerünk meg egyre több részletet a szereplőkről.

Na, persze ne felejtsük, ez még mindig japán, azaz bizarr dolog itt is lesz bőven (pl. a piszoár használatával szoknyafelfújó játékot játszhatunk). És persze gyönyörű japán lányok is, akiket fotózhatunk, ha ehhez van kedvünk, és lehet, manapság egyeseknél ez kiveri (khm!) a biztosítékot, de szerintem megéri. (Aki utánanéz egyébként ennek a dolognak, az megint kap egy kis japán kultúrát, mert ez annak is a része.)

A karakterfejlődésünk egyszerűsödött erre az epizódra, és a harc sem lesz négy stílusra felosztva. Ettől viszont a játék csak még gördülékenyebbé vált, és a harc csak egy eszköz lesz arra, hogy kihívásként szolgáljon, jobban fogunk tudni a történetre fókuszálni.  Mert összességében itt is az visz minket előre, még jobban meglovagolva a 90-es évek VHS korszakát.

Igazi gyöngyszem ez a játék mindazoknak, akik kellő nyitottsággal bírnak a mondjuk úgy kulturális különbségekre, akik kellemes akciójátékra vágynak úgy, hogy közben a történet nagyon fontos a számukra, no és persze azoknak, akik van elég idejük felfedezni az egyes részleteket, mert bár a térkép itt sem túl nagy, de sok jó és jópofa dolgot rejt.



Végigjátszás befejezése: 2021. március 08.
Végigjátszás hossza: 70 óra 06 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...