Ugrás a fő tartalomra

Kingdom Hearts

Van értelme a Disney rajzfilmeket a Final Fantasy világgal keverni? A kérdés ma már költői, hiszen a Kingdom Hearst játéksorozat három számozott, és több mellékszámot is megélő sorozattá nőtte ki magát. Egy biztos, a fúzió nagyon érdekesen hangzik, és bár magam nem vagyok jártas az FF univerzumban, de mint apuka a Disney mesék pixelei tuti felvillantak már az elmúlt években a képernyőimen.

Egy történetet mindig az elején érdemes elkezdeni, megaztán a játéknak utána olvasva számomra egyértelművé vált, hogy érdemes lépésről lépésre haladni a fejezetek között, különben könnyen elveszhetünk az egyre komplexebbé váló világ részleteiben. Ezért is kezdtem a játékot az első epizód Final Mix névvel kiegészített részével, azaz a feljavított változattal.

Mindenek előtt gyorsan le kell szögeznem, hogy a mix tökéletesen működik. Nagyon jól illeszkedik a két világ egymásba. Előre haladva egyre jobban kíváncsi lettem, hogy miként alakul Sora, Donald és Goofy közös kalandja az szívtelenekkel szembeni harcban, ahol bejárják a kilencvenes évek eleji illetve azt megelőző Disney világokat, találkozva a jól ismert mesehősökkel.

A játék tehát világokra szeparált, világonként eltérő mini történetek sorozata, amelyeket összefog a nagy történetszál, amelyben persze kiderül, hogy nem minden az aminek látszik, és a gonosznál is van nagyobb gonosz. Az egyes világok sorra nyílnak meg előttünk, de a bejárási sorrendjük ránk van bízva, és bizony számtalan esetben vissza fogunk térni mindegyikre, hiszen ahogyan fejlődnek karaktereink, ahogyan egyre újabb és újabb képességekre tesznek szert, úgy nyílnak meg előttünk korábban elérhetetlen helyszínek, szerezhetők új tárgyak és képességek.

A történet is magával ragadó. Szerethető, kedves kis mese, amely lehet elcsépelt, de a szeretetről, a barátságról, az összetartozásról szól. Lehet, hogy ez túl nyálasnak hangzik, de a játék mindezt olyan – legyünk stílszerűek – szívvel telin tálalja, hogy nem lehet neki ellenállni.

Ugyan a felújított változattal játszottunk, és nekem a kinézettel nem is volt gondom, de attól, mert valami HD, sajnos a 20 évvel ezelőtti játékmechanikák, megoldások nem mindegyike működik manapság, és ezeket meg kellett szoknom. Itt nem fogja a játék a képünkbe tolni villogó ikonokkal mi merre van, mit kellene tennünk. Figyelni kell, illetve jó, ha szerencsénk van, és betérünk olyan helyekre, ahova már nem is gondolnánk, hogy be kell térnünk. A másik zavaró dolog a kamerakezelés, amely bizony például Hook kapitány hajóján sok bosszúságot okozott. Az űrhajó (jó nem az, de hívjuk annak) kezelése is egy rettenet volt eleinte, a fejlesztéséről nem is beszélve.

Viszont ha mindezeket a bosszantó dolgokon tovább tudunk lépni, és hagyjuk, hogy elbájoljon a mesés környezet, a kedves történet, akkor egy nagyon jó, élménygazdag játékban lesz részünk, amely után mindenképpen többet szeretnénk ebből a világból. 


Végigjátszás befejezése: 2021. május 02.
Végigjátszás hossza: 41 óra 06 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Deus Ex: Human Revolution

Szégyen, nem szégyen, de nem játszottam a korábbi Deus Ex játékokkal. Mármint úgy valójában. Ugyanis még a legelsőt próbáltam futtatni (akkor még) PC-n, de mivel minden grafikai beállítást levéve is szaggatott az akkori masinámon, ráadásul az akciósabb FPS-ekhez szokott fejemnek ez a lopakodós, RPG-esített valami elég idegen volt. Különösen, hogy számomra az RPG valahogy mindig a sárkányosabb vonal volt, és nem a fémesített cyberpunk.  Na, de ha már megvan Xbox-on akkor illene mégiscsak kipróbálni. Bele is vágtam, és az egész olyan nyögvenyelős volt. Valahogy másra számítottam… nem is tudom… talán egy egyszerű sztori orientált lopakodósabb lövöldére.  Aztán egyszer csak elkezdtem felvenni a fonalat. Egyre jobban vártam, hogy folytassam a játékot. Egyre inkább ráéreztem, hogy ez bizony egy komplexebb dolog lesz (na nem túl bonyolult, csak összetettebb a vártnál). És a játék kezdte megszerettetni magát velem, olyannyira, hogy végül egyszerűen imádtam.  Na, nem minden elemét...