Ugrás a fő tartalomra

Subnautica

Soha nem búvárkodtam. Igazán úszni sem tudok, erre a játék úgy kezdődik, hogy lezuhant a mentőkabinom, és amerre csak elnézek vizet, meg egy felrobbant űrhajót látok. Szerencse, hogy a játékban irányított énem a valódi énemmel ellentétben tud úszni, sőt merülni is. Ráadásul felszerelése képes beazonosítani a körülötte levő élővilágot, elemeket, és azokból mindenféle hasznos kütyüt összerakni, így pár órával később már egy egész pofás kis víz alatti bázisban tengethettem a mindennapjaimat. 

Túlélő játék ez, amit nagyon nem tudok összehasonlítani más műfajbeli játékokkal, mert igazán ez volt az első (a Minecraft-ot leszámítva) amellyel próbálkoztam, és nem árulok zsákbamacskát, de nagyon jól tettem, hogy próbálkoztam.

Számomra fontos, hogy egy játéknak legyen története, és bár itt is sok időt fogunk tölteni azzal, hogy nyersanyagokért úszkálunk (majdnem mászkálunkot írtam), de a fő hangsúly nem ezeken a részeken van, hanem a rejtély felderítésén, hogy ugyan már mégis miért nem tudjuk elhagyni a bolygót, amelyre lezuhantunk, és ha megvan a miért, akkor oldjuk fel a problémát, azaz hagyjuk is el. Nem mondanám, hogy mindez bonyolultan lenne tálalva, de annak éppen elég, hogy felfedezzük az óceán mélységeit. Ráadásul a játék visz előre. Mindig ad valami célt, amit el kell érnünk, és pontosan fogjuk tudni, hogy ez mi, illetve a legtöbb esetben rá fogunk jönni arra, hogy mire lesz szükség az adott cél eléréséhez. (Számomra pont ezért adott többet mint a Minecraft, ahol állandó külső wikik böngészésére voltam szorulva, itt minden szükséges infó elérhető a játékon belül.)

Sokan magasztalják a játék képi világát, a csodálatos vízi ökoszisztémát, amelyet elénk tár, és amelyben soha nem lehetünk biztonságban. Tény és való, lenyűgöző környezetben kellett az életemért küzdenem. A kinézetre egy szavam sem lehet. Annál inkább van a bugokra. Azt még nem ide sorolom, hogy a motor az alap Xbox One masinán a látótávolságot nagyon alacsonyra vette, és szinte az orrom előtt töltődött be nem egyszer a táj, ami azért a navigációt nem éppen segítette, de az, hogy egyes tereptárgyak konkrétan akkor töltődnek be a tájba, amikor már ott vagyok, az okozott pár kellemetlen pillanatot, különösen a játék vége felé. Kezdetben is egyszer kétszer előfordult, hogy a mini tengeralattjárómmal utazva egyszercsak rám rakott a játék egy sziklát, így beleszorulva abba, de a vége felé konkrétan beestem/beúsztam a falak mögé, ahonnan aztán nem lehetett kijönni. Ugyanennek a jelenségnek volt köszönhető az is, hogy számos nyersanyagra perceket kellett várni, amíg a játékmotor szépen kiszórta őket a tengerfenékre.

Kár ezekért a hibákért, mert ha egy játék ezekkel együtt is maradandó élmény tudott lenni, akkor el lehet képzelni milyen lenne ezek nélkül. Márpedig a Subnautica egy remek játék. Lehet, nem nyújt végtelen lehetőséget, mint a Minecraft, nincs benne végtelen mennyiségű kombináció, de remek hangulata van és fogja a kezemet, nem engedi el. A legnagyobb veszélyben is biztonsággal mozgom benne. Mindig kínál nekünk célokat, de az odavezető  utat már rám bízza. Ugyanakkor mindig tudtam mit miért csináltam. Az elveszettség érzése csak ritkán telepedett rám, de ekkor is kiderül, hogy én voltam figyelmetlen, vagy nem voltam elég bátor tovább merészkedni a térkép egy adott pontján.

Végül itt köszönöm meg mindenkinek, aki a közvetítés közben ellátott tippekkel: köszönöm :)


Végigjátszás befejezése: 2021. augusztus 26.
Végigjátszás hossza: 48 óra 50 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...