Ugrás a fő tartalomra

Unpacking

Az indie játékok mindig valami olyasmit kínálnak, amit másutt nem kapunk meg. Például a költözködés utáni kicsomagolás élményét. Dobozt kinyitjuk, belenyúlunk, kihúzzuk az első dolgot, ami a kezünkbe akad, majd jön a fejvakarás, hogy ezt mégis hova tegyük le. Ha ismerős az érzés, akkor gyönyörű pixelgrafika mellett ezt az élményt digitális médián keresztül is átélhetjük.

Sokszor mondtam már, hogy azért szeretem a GamePass kínálatát, mert olyan játékokat is ki tudok így próbálni, amelyeket máskülönben soha nem vásárolnék meg az anyagi bukta megkockáztatása okán. Sok jó tapasztalatot szereztem már így, nem egy játéksorozatba szerelmesedtem bele ennek a lehetőségnek köszönhetően. Az Unpacking is pont így került az Xboxra, no meg annak a számtalan ajánlásnak köszönhetően, amely 2021-es év végén róla megjelent.

Hogy csalódtam e? Nem. Hogy elégedett vagyok e maximálisan? Nem.

Engem személy szerint nem kapott el a varázs. Nem mondom, hogy rossz a játék, és szerintem nagyszerű ötletet dolgoz fel tényleg csodálatos pixelgrafikával, de valahogy ez kevés. Kevés, mert maga az élmény hamar elmúlik az első rácsodálkozásokat követően. A feladat monoton, a kihívás nem túl nagy. Egy csomó mindent bárhova lerakhatunk, már ha azt éppen logikusan pakoljuk. Nem kell, hogy ízlésesen pakoljuk, csak annyi, hogy a rendszer elfogadja, jó helyre raktuk le. Éppen ezért nem fogok tökölni azzal, hogy a nyolcadik plüssfigura is cukin legyen elhelyezve az ágyon, különösen, amikor már ki tudja hanyadik lakásban rakom ki újra és újra. Legyen jó, azt csókolom. A program ne rinyáljon, hogy nem jó helyre tettem. Sokszor azzal sem kell játszani, hogy van-e elég hely, mert ha szépen tételesen pakoljuk ki a dolgokat, akkor ritkán fogunk azzal küzdeni, hogy az egyik tárgyat ha elforgatom, a másikat pedig függőlegesen teszem, akkor hupsz, lett ott egy kis szabad terület, oda éppen befér egy zokni. 

Persze, lehet, mondani, hogy nem logikai játék, sokkal inkább egy élettörténetet akar elmesélni a költözködéseken keresztül. És be kell vallanom, ez azért valamennyire sikerül is neki. Hiszen a tárgyakon keresztül láthatjuk, hogyan alakult a főhősnő élete, hogyan nő fel, miként bútorozik össze valakivel, majd miként kezd új életet később egy szakítás után. Ez tényleg tetszetős, csak éppen monoton.

Na, de korábban kétszer is feltűnt már ebben a szövegben a karaktereknek az a láncolata, hogy pixelgrafika, és előtte pedig az, hogy csodálatos. Az alapvetően nagyszerű játékötleten túl, ennek a játéknak az erőssége maga a megjelenése. Egyedi, stílusos, és persze pixeles. Ennek minden hátrányával együtt. Hiszen sokszor nem tudjuk, hogy egy könyvet, vagy egy videókazettát teszünk be a polcra, egyszerűen nem derül ki a kockák száma miatt. De mindegy is, a rendszer elfogadja, nem háklis a rendszertelenségre.

Van tehát itt egy nagyszerű ötletre épülő, egyedi grafikai stílussal rendelkező szórakoztatóipari termék, amelynek a játékmechanikája egyszerű, relaxációs, de éppen ezért könnyen monotonná váló. Jó tudom, a költözködéskor a kicsomagolás is ilyen.

Végigjátszás befejezése: 2021. december 25.
Végigjátszás hossza: 5 óra 11 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...