Ugrás a fő tartalomra

Unpacking

Az indie játékok mindig valami olyasmit kínálnak, amit másutt nem kapunk meg. Például a költözködés utáni kicsomagolás élményét. Dobozt kinyitjuk, belenyúlunk, kihúzzuk az első dolgot, ami a kezünkbe akad, majd jön a fejvakarás, hogy ezt mégis hova tegyük le. Ha ismerős az érzés, akkor gyönyörű pixelgrafika mellett ezt az élményt digitális médián keresztül is átélhetjük.

Sokszor mondtam már, hogy azért szeretem a GamePass kínálatát, mert olyan játékokat is ki tudok így próbálni, amelyeket máskülönben soha nem vásárolnék meg az anyagi bukta megkockáztatása okán. Sok jó tapasztalatot szereztem már így, nem egy játéksorozatba szerelmesedtem bele ennek a lehetőségnek köszönhetően. Az Unpacking is pont így került az Xboxra, no meg annak a számtalan ajánlásnak köszönhetően, amely 2021-es év végén róla megjelent.

Hogy csalódtam e? Nem. Hogy elégedett vagyok e maximálisan? Nem.

Engem személy szerint nem kapott el a varázs. Nem mondom, hogy rossz a játék, és szerintem nagyszerű ötletet dolgoz fel tényleg csodálatos pixelgrafikával, de valahogy ez kevés. Kevés, mert maga az élmény hamar elmúlik az első rácsodálkozásokat követően. A feladat monoton, a kihívás nem túl nagy. Egy csomó mindent bárhova lerakhatunk, már ha azt éppen logikusan pakoljuk. Nem kell, hogy ízlésesen pakoljuk, csak annyi, hogy a rendszer elfogadja, jó helyre raktuk le. Éppen ezért nem fogok tökölni azzal, hogy a nyolcadik plüssfigura is cukin legyen elhelyezve az ágyon, különösen, amikor már ki tudja hanyadik lakásban rakom ki újra és újra. Legyen jó, azt csókolom. A program ne rinyáljon, hogy nem jó helyre tettem. Sokszor azzal sem kell játszani, hogy van-e elég hely, mert ha szépen tételesen pakoljuk ki a dolgokat, akkor ritkán fogunk azzal küzdeni, hogy az egyik tárgyat ha elforgatom, a másikat pedig függőlegesen teszem, akkor hupsz, lett ott egy kis szabad terület, oda éppen befér egy zokni. 

Persze, lehet, mondani, hogy nem logikai játék, sokkal inkább egy élettörténetet akar elmesélni a költözködéseken keresztül. És be kell vallanom, ez azért valamennyire sikerül is neki. Hiszen a tárgyakon keresztül láthatjuk, hogyan alakult a főhősnő élete, hogyan nő fel, miként bútorozik össze valakivel, majd miként kezd új életet később egy szakítás után. Ez tényleg tetszetős, csak éppen monoton.

Na, de korábban kétszer is feltűnt már ebben a szövegben a karaktereknek az a láncolata, hogy pixelgrafika, és előtte pedig az, hogy csodálatos. Az alapvetően nagyszerű játékötleten túl, ennek a játéknak az erőssége maga a megjelenése. Egyedi, stílusos, és persze pixeles. Ennek minden hátrányával együtt. Hiszen sokszor nem tudjuk, hogy egy könyvet, vagy egy videókazettát teszünk be a polcra, egyszerűen nem derül ki a kockák száma miatt. De mindegy is, a rendszer elfogadja, nem háklis a rendszertelenségre.

Van tehát itt egy nagyszerű ötletre épülő, egyedi grafikai stílussal rendelkező szórakoztatóipari termék, amelynek a játékmechanikája egyszerű, relaxációs, de éppen ezért könnyen monotonná váló. Jó tudom, a költözködéskor a kicsomagolás is ilyen.

Végigjátszás befejezése: 2021. december 25.
Végigjátszás hossza: 5 óra 11 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg