Ugrás a fő tartalomra

Marvel's Guardians of the Galaxy

Nem vagyok Marvel rajongó. Persze láttam a filmeket, olvastam pár képregényt, és bár kedvelem őket, de nem fújom kívülről az univerzum minden egyes részletét. Éppen ezért pont annyit tudok a Galaxis Őrzőiről amennyit a filmekben láttam, és bizony az sem ma volt, mert nem nézem meg újra és újra ha valamelyik csatorna leadja. Viszont a játékról minden sajtó úgy beszélt, hogy ezt érdemes kipróbálni, hogy 2021 játékfelhozatalának (tudom, gyenge volt) egyik kiemelkedőbb darabja. Game Pass-be került, hát akkor ugorjunk neki, mondtam magamban, és neki is ugrottunk, mármint csak képletesen (huh, szerintem az előző mondat elég szörnyűre sikerült, kb olyan, mint egy sulis fogalmazás)

A fenti bekezdés csak azért született, hogy képbe helyezzen mindenkit, ne várjon se a filmekkel se a képregényekkel kapcsolatosan összehasonlítást. Ez egy játékélmény beszámoló lesz mindenféle összevetés nélkül. 

Foglaljuk is gyorsan össze néhány vesszővel milyen játék a Marvel's Guardians of the Galaxy: akció játék, csőjáték, látványjáték, nosztalgiajáték, bugos játék. Így, ebben a sorrendben. Bár lehet a nosztalgiajáték szót előrébb kellene tenni, hiszen manapság nagyon szeret mindenki 80-as éveket idézni, és Űrlord múltja, gyerekkora teljes mértékben indokolja ennek a korszaknak a vaskos megjelenítését, kezdve anya hajával és bezárva a Halállabirintussal, hogy közbe még beférjen egy kis Utolsó csillagharcos is. A zenéről pedig már ne is beszéljünk.

A zenéről, amit sajnos nem tudtam átélni, mert streaming módban ezeket érthető módon kikapcsolja a játék. Így sajnos nálam ennek a hangulatfokozó hatása kimaradt, pedig a hangulathoz ez jelentősen és tervezetten hozzájárul.

Persze azért marad nekünk még bőven izgalmas dolog. Bámulatos helyszíneken járunk. A játéktól kár lenne tagadni, hogy szép, bár azt már megfigyeltem, hogy a csőjátékok esetén ezt könnyebb elérni, hiszen tervezett minden megjelenés, és az irányított dizájn miatt a vasat is jobban terhelhetik a grafikusok. 

Itt kell gyorsan megjegyeznünk azt, amit szinkronról meg kell jegyezni. Ugyebár egy olyan bagázzsal van dolgunk, akik folyamatosan piszkálják egymást, beszólnak a másiknak, megy a froclizás, a sértődés, szóval fogalmazzunk úgy, keményen olaszos a hangulat minden pillanatban. És ezt a szinkron hozza. Tuti, hogy a költségek nagy része a szinkronmunkára ment el, mert a szereplőknek sose áll be a szája, és nem is ismétlik magukat. Akkora mennyiségű szöveg került itt felmondásra, amellyel másutt nem nagyon találkozhatunk. Ráadásul nem csak mennyiségben, hanem minőségben is kiváló az anyag. 

Maga a történet is jópofa, kellőben elborult, kellően érdekes, kellően megjelenik itt is egy kő (igen, egy olyan kő), ami megint az univerzum végét jelentené, de persze megint megmenekül a világegyetem. Viszont az akción túl van itt érzelem is bőven.

És akkor miért lesz egy „csak” egy jó játék? Mert az. Nem hű, há, meg azt a mindenitt, csak egy jó. 

Hát pont az akció részek miatt. Mert, hogy abban nincs semmi. Hangulatos, meg fokozatosan adagolt, de igazán a végére pont meg is unjuk. Még jó, hogy nem hosszabb a játék a kelleténél. Ennél viszont van még egy bosszantóbb hiba. A hibák vagy hívjuk őket bugoknak, hogy egyértelműbb legyen az előző mondatból mire gondolok. Van belőlük bizony szép számmal, és nagyon bosszantóak tudnak lenni. Egy olyan játéknál, ami ennyire csőszerű, fejlesztői szemmel kiszámítható, tervezhető, és ezáltal egy nagyon is interaktív moziélményt biztosító valami, nos, ott bizony egy-egy bogárka nagyon bele tud rondítani abba a bizonyos élménybe. Itt pedig sokszor bele is rondít.

A Galaxis Őrzőinek ezen játékváltozata tehát nem váltja meg a világot. Nem lesz játéktörténelmi mérföldkő. Egyszerűen csak szórakoztat, és azt jól is teszi. Csak ne akarjunk többet, mint egy egyszerű szórakoztatás, és akkor nem is fogunk csalódni benne. 



Végigjátszás befejezése: 2022. április 12.
Végigjátszás hossza: 21 óra 32 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg