Ugrás a fő tartalomra

Marvel's Guardians of the Galaxy

Nem vagyok Marvel rajongó. Persze láttam a filmeket, olvastam pár képregényt, és bár kedvelem őket, de nem fújom kívülről az univerzum minden egyes részletét. Éppen ezért pont annyit tudok a Galaxis Őrzőiről amennyit a filmekben láttam, és bizony az sem ma volt, mert nem nézem meg újra és újra ha valamelyik csatorna leadja. Viszont a játékról minden sajtó úgy beszélt, hogy ezt érdemes kipróbálni, hogy 2021 játékfelhozatalának (tudom, gyenge volt) egyik kiemelkedőbb darabja. Game Pass-be került, hát akkor ugorjunk neki, mondtam magamban, és neki is ugrottunk, mármint csak képletesen (huh, szerintem az előző mondat elég szörnyűre sikerült, kb olyan, mint egy sulis fogalmazás)

A fenti bekezdés csak azért született, hogy képbe helyezzen mindenkit, ne várjon se a filmekkel se a képregényekkel kapcsolatosan összehasonlítást. Ez egy játékélmény beszámoló lesz mindenféle összevetés nélkül. 

Foglaljuk is gyorsan össze néhány vesszővel milyen játék a Marvel's Guardians of the Galaxy: akció játék, csőjáték, látványjáték, nosztalgiajáték, bugos játék. Így, ebben a sorrendben. Bár lehet a nosztalgiajáték szót előrébb kellene tenni, hiszen manapság nagyon szeret mindenki 80-as éveket idézni, és Űrlord múltja, gyerekkora teljes mértékben indokolja ennek a korszaknak a vaskos megjelenítését, kezdve anya hajával és bezárva a Halállabirintussal, hogy közbe még beférjen egy kis Utolsó csillagharcos is. A zenéről pedig már ne is beszéljünk.

A zenéről, amit sajnos nem tudtam átélni, mert streaming módban ezeket érthető módon kikapcsolja a játék. Így sajnos nálam ennek a hangulatfokozó hatása kimaradt, pedig a hangulathoz ez jelentősen és tervezetten hozzájárul.

Persze azért marad nekünk még bőven izgalmas dolog. Bámulatos helyszíneken járunk. A játéktól kár lenne tagadni, hogy szép, bár azt már megfigyeltem, hogy a csőjátékok esetén ezt könnyebb elérni, hiszen tervezett minden megjelenés, és az irányított dizájn miatt a vasat is jobban terhelhetik a grafikusok. 

Itt kell gyorsan megjegyeznünk azt, amit szinkronról meg kell jegyezni. Ugyebár egy olyan bagázzsal van dolgunk, akik folyamatosan piszkálják egymást, beszólnak a másiknak, megy a froclizás, a sértődés, szóval fogalmazzunk úgy, keményen olaszos a hangulat minden pillanatban. És ezt a szinkron hozza. Tuti, hogy a költségek nagy része a szinkronmunkára ment el, mert a szereplőknek sose áll be a szája, és nem is ismétlik magukat. Akkora mennyiségű szöveg került itt felmondásra, amellyel másutt nem nagyon találkozhatunk. Ráadásul nem csak mennyiségben, hanem minőségben is kiváló az anyag. 

Maga a történet is jópofa, kellőben elborult, kellően érdekes, kellően megjelenik itt is egy kő (igen, egy olyan kő), ami megint az univerzum végét jelentené, de persze megint megmenekül a világegyetem. Viszont az akción túl van itt érzelem is bőven.

És akkor miért lesz egy „csak” egy jó játék? Mert az. Nem hű, há, meg azt a mindenitt, csak egy jó. 

Hát pont az akció részek miatt. Mert, hogy abban nincs semmi. Hangulatos, meg fokozatosan adagolt, de igazán a végére pont meg is unjuk. Még jó, hogy nem hosszabb a játék a kelleténél. Ennél viszont van még egy bosszantóbb hiba. A hibák vagy hívjuk őket bugoknak, hogy egyértelműbb legyen az előző mondatból mire gondolok. Van belőlük bizony szép számmal, és nagyon bosszantóak tudnak lenni. Egy olyan játéknál, ami ennyire csőszerű, fejlesztői szemmel kiszámítható, tervezhető, és ezáltal egy nagyon is interaktív moziélményt biztosító valami, nos, ott bizony egy-egy bogárka nagyon bele tud rondítani abba a bizonyos élménybe. Itt pedig sokszor bele is rondít.

A Galaxis Őrzőinek ezen játékváltozata tehát nem váltja meg a világot. Nem lesz játéktörténelmi mérföldkő. Egyszerűen csak szórakoztat, és azt jól is teszi. Csak ne akarjunk többet, mint egy egyszerű szórakoztatás, és akkor nem is fogunk csalódni benne. 



Végigjátszás befejezése: 2022. április 12.
Végigjátszás hossza: 21 óra 32 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...