Ugrás a fő tartalomra

Scarlet Nexus

Kezdem azt érezni, hogy én bizony szeretem ezeket a japán játékokat. (Van egyáltalán ilyen kategória?) Ugyanis imádtam a Yakuza első három felvonását. Odavoltam a Nier:Automata játékért. Mindegyikre jellemző, hogy mély nyomokat hagyott bennem, mind mesélt nekünk, és mind sok érzelemmel volt megtöltve. Meg persze volt bennük valami különös, valami, ami nagyon nem európai, valami nagyon más. Mindtől féltem, és mind levett a lábamról. Gondoltam mi baj történne, ha egy szintén valami nagyon más, valami furát kipróbálnék, amely a leírások alapján szintén nagyon erős a mesélésben. Hát, ha baj nem is történt, de bizony pont ezzel a meséléssel voltak fő gondjaim. 

Nem, nem az esetleges logikai bukfencekre gondolok. Nem, nem arra, hogy ha mélységében szeretnénk átlátni a teljes történetet, akkor kétszer is neki kell futnunk a játéknak. Arra gondolok, hogy a játék úgy mesél a vele töltött órák felében, hogy passzív szereplő vagyok. Igen, passzív, igen a felében. Maga a játék pedig nem rövid. Azaz úgy töltöttem kb. 30 órát (de legyünk megengedők, és engedjük el az 50%-ot, szóval 20-at biztosan) a játékban, hogy nem csináltam semmit, csak néztem a sztorimesélést. Persze ez a sztorimesélés lehetne olyan, hogy beleszólhatunk a dialógusokba, hogy legalább vannak válasz opcióink. (Ja, nem, mert fent azt írtam passzív szereplő vagyok, tehát az egyetlen aktivitás, hogy átugorhatom az adott szöveget, illetve a majdnem álló képek felett mozgathatom a kamerát plusz és mínusz 10 pixelnyit a középponttól. Igen, jól olvasható. Manga hagyományokhoz híven a képernyőn nincs túl nagy mozgás. A szereplők arcát látjuk, akik beszélnek, és beszélnek, és beszélnek. 

Pedig a történet fordulatos, érdekes, drámait, és annak megfelelően eltúlzott. Van itt tinidráma, árulás, időutazás, jövő és múlt, mesterséges intelligencia, rasszizmus, és ki- illetve mi az érték kérdéskör, mindez persze az emberiség sorsával összekötve. Szóval van egy tök jó sztorink, nagyon rosszul elmesélve, hiszen egy játékban azért ennél több interakciót elvárhatnánk, de mai szemmel ez a mesélés már egy filmben vagy sorozatban sem biztos, hogy megállná a helyét. 

Pedig van itt akció. De még milyen. A pályákon a harc izgalmas, a különböző karakterek képességeinek kombinálása izgalmas és érdekes. Mondjuk ki, élvezetes. Mondanám, hogy ebből kellett volna több, de szerintem, ha ennél több van, akkor az már repetitív lenne. A játék pont annyit hoz ki a harcrendszerből amennyit ki lehet, és pont megfelelő a mennyisége is, hogy ezt a részt ne unjuk el a végére. (Azaz a harcok közötti történetmesélés aránya nem megfelelő, különösen ebben a formában)

A képességeinket persze fejleszthetjük. Karaktereink szinten lépnek. Főhősünk és társaik is. Külön érdekesség a karakterek közötti kötődés mértékének a fejlesztése, ami jelentősen növeli a passzív mesélés idejét, viszont cserébe érdekes színfoltot ad, és növeli a saját kötődésünket a szereplők irányába. 

Mindenképpen beszélnünk kell a látványról, amely igen felemás. Néha nagyon egyszerű, elnagyolt, néha nagyon részletgazdag. Viszont stílusos. Hiába csőszerűek a pályák, hiába önismétlők. A játéknak van arca, arculata, ebbe nem lehet belekötni. Ahogyan a szörnyekbe, illetve bocsánat, a másokba. Itt megint valami mást kapunk. Valami olyant, ami szerintem itt Európában nem nagyon jutna senkinek az eszébe. Ezek a lények félelmetesek és egyben szépen bizarrok. 

Összegezve tehát lehetne itt egy tök jó játék, ami nálam legalábbis azért nem működött, mert a fárasztó nap utáni játékban a sokszor akár órás passzív állókép bámulás bizony nem fért bele. Nagy kár, mert máskülönben akár egy nagyon jó „japán” játék is lehetett volna belőle. 

Végigjátszás befejezése: 2022. április 22.
Végigjátszás hossza: 66 óra 30 perc

Megjegyzések

  1. Értem, hogy rövidebben szeretnéd a választ. Azt gondolom, hogy a játék erős pontjai között szerepel a mély és fordulatos történet, valamint az élvezetes harcrendszer. Azonban a passzív történetmesélés és az interaktivitás hiánya csökkentheti az élvezetet, különösen hosszabb játékmenet során. A jövőben a fejlesztőknek érdemes lehet az egyensúlyt jobban megtalálniuk a történetmesélés és az akció között a jobb játékélmény érdekében.
    royal front hand mehndi design

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Deus Ex: Human Revolution

Szégyen, nem szégyen, de nem játszottam a korábbi Deus Ex játékokkal. Mármint úgy valójában. Ugyanis még a legelsőt próbáltam futtatni (akkor még) PC-n, de mivel minden grafikai beállítást levéve is szaggatott az akkori masinámon, ráadásul az akciósabb FPS-ekhez szokott fejemnek ez a lopakodós, RPG-esített valami elég idegen volt. Különösen, hogy számomra az RPG valahogy mindig a sárkányosabb vonal volt, és nem a fémesített cyberpunk.  Na, de ha már megvan Xbox-on akkor illene mégiscsak kipróbálni. Bele is vágtam, és az egész olyan nyögvenyelős volt. Valahogy másra számítottam… nem is tudom… talán egy egyszerű sztori orientált lopakodósabb lövöldére.  Aztán egyszer csak elkezdtem felvenni a fonalat. Egyre jobban vártam, hogy folytassam a játékot. Egyre inkább ráéreztem, hogy ez bizony egy komplexebb dolog lesz (na nem túl bonyolult, csak összetettebb a vártnál). És a játék kezdte megszerettetni magát velem, olyannyira, hogy végül egyszerűen imádtam.  Na, nem minden elemét...