Ugrás a fő tartalomra

BioShock Infinite

Amikor leültem a harmadik rész elé már úgy voltam a BioShock szériával, hogy oké, köszi, végül is jók voltak ezek, de nem igazán értettem miért is van egekig magasztalva a trilógia. Volt egy első rész, amely tele volt ötlettel, tele volt hangulattal, de a mechanikák nehezen működtek, amelyet kijavított a második rész, és végre jól játszható lett, viszont abba meg bele lehetett unni, de rendesen.

És akkor elindult a harmadik rész, és akkor a világos, csodás élettel teli égi várossal villámgyorsan érezzük, hogy a hangulat ismét a helyén van, a történet megint jó lesz, aztán az első összecsapás során már azt is látni fogjuk, hogy a játékmenettel sem lesz itt gond. Jelentem, a BioShock megérkezett, beérett, és igen, az Infinite engem is levett a lábamról.

A harmadik részben ismét változatos pályákat kapunk. A pályavezetés izgalmas, érdekes. A körítés látványos, olyannyira, hogy szerintem még ma is megállja a helyét, tátott szájjal csodálkozunk rá a tájra, a megcsillanó napfényre a felhők fölött lebegő házakon. A vizuális élményen túl a hangulatot a hangok, a zenék tovább fokozzák.

A történet megint kellően érdekes. Izgalmas változata a párhuzamos világokkal foglalkozó történeteknek, miközben kiszólást kap a vallás, a tudomány, és végül azért rácsatlakozik az első részre is.

A játékmechanikák terén rengeteg az egyszerűsítés, de minden egyszerűsítés valójában csak azt szolgálja, hogy a játékos élményként élje meg a végigjátszást.

Az egész játék egységet alkot. Nincs felesleges lózung, minden elem a helyén van, minden elem azért van, hogy élvezzük a játékot, és élményként éljük meg minden percét.

És akkor még szót sem ejtettünk állandó követőnkről. Ott van velünk mindig, követ minket, de nem akadályoz, viszont kommentál, segít, és együtt él velünk, miközben a történetben is komoly szerepet játszik.

Erről a játékról tehát tényleg csak annyit lehet írni, hogy: Játszátok végig!



Végigjátszás befejezése: 2022. május 18.
Végigjátszás hossza: 14 óra 13 perc

Szót kell még ejtenünk a kapcsolódó két DLC-ről is.  

A BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 1 kereteiben visszatérünk Raptore világába, és egy nagy kérdőjel marad utána. Nem azért mert fordulattal végződik, mert talánnyal hagy itt bennünket a vége. Sokkal inkább azért, mert a nosztalgiára akar építeni a kiegészítő, de sajnos valahogy nem működik a nosztalgia. Hiába szebb a víz alatti város az újabb motornak hála, valahogy felhőkből már nem jó érzés visszajönni. És ugyan az elején hangulatos pompájában látni a várost, viszont a későbbi helyszín szürke, és unalmas. A felhők felett működő mechanikák pedig nem működnek olyan jól a zárt térben.


Végigjátszás befejezése: 2022. május 20.
Végigjátszás hossza: 2 óra 3perc

 Sajnos a második DLC sem hoz megváltást. Ugyan ügyes huszárvágással zár és magyaráz mindet az előző epizódból, és átadja az irányítást a női főhősnek, amelytől jelentősen változik a játékmenet, hiszen a lopakodásé lesz a főszerep, valahogy Rapture már nem tud elvarázsolni. Pedig a történet körbeér. Megtudjuk például ki adja át a levelet a BioShock elején hősünknek. Mégis amikor visszatérünk a felhők fölé, akkor érezzük a kontrasztot. Ott működik a világ, a tenger mélye pedig túl zárt, komor, köszönöm, de én inkább már nem kérek belőle.



Végigjátszás befejezése: 2022. május 21.
Végigjátszás hossza: 4 óra 35 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Devil May Cry 5

Sírnak a démonok? Ki tudja... Mindenesetre elsőként a szériából kipróbáltam az ötödik felvonást, és röviden meg tömören, ej, dejót szabdalkoztunk.  A kaszabolás pedig élvezetes, de tény, számomra csak pont annyi ideig, amíg a sztoriszál engedi.  Pedig ebben a játékban több van, hiszen minden eredményünk újabb és újabb lehetőségeket nyit meg. Lehetőségben pedig nincs hiány. A három irányítható karakter három különböző harcmodort igényel, három különböző fejlesztési területtel, karaktereként eltérő fejlesztési utakkal.  Dante esetében talán már túl sokkal is, hiszen annyira későn kapjuk őt meg, és a legtöbb fejlesztési területtel ő bír, hogy azokkal igazán az első végig játszás során nem is fogunk tudni élni. Ennek ellenére számomra a legkedvesebb karakter V volt. Az általa megidézett démonállatokkal nagyon szerettem harcolni. Valahogy az egész játék kevésbé lett szórakoztató, miután a történet szerint „elveszítjük” őt.  A játék maga persze túlzó, ami jól is áll neki. ...