Ugrás a fő tartalomra

BioShock

Tudom, tudom. A BioShock-ra azt kell mondani, hogy egy nagyszerű játék. De szerintem sajnos 2022-ben már nem annyira. A nem annyira oka pedig nagyon egyszerű. Mindaz, amiben a játék újított annak idején, már nem annyira új. Mellette pedig nagyon más már nem maradt, ami kiemelné a többi FPS-ből. Persze, most majd mindenki azt fogja mondani, hogy de hát Rapture világa briliáns, hogy lenyűgöző, hogy… szóval itt még hosszan ecseteli majd mindenki, milyen, és még igazat is fogok adni nekik, mert tényleg elképesztő az a környezet, amibe belehelyeznek a készítők minket, és tényleg nagyon egyedi az egész játék atmoszférája.

De vajon mindez elegendő-e ahhoz, hogy az élmény szót csupa nagybetűvel írjuk a játékkal egyenlőségjellel összekötve.

Nálam sajnos nem volt elég. Nem volt elég, ugyanis magával a játékmenettel voltak gondjaim. Nehézkes és nyögvenyelős volt. Nem árulok el nagy titkot, ha már most megjegyzem, hogy ezen a téren a későbbi epizódok nagyon sokat fejlődtek.

Vegyük rögtön az elején azt, hogy milyen az akció. Nem jó. Nem jó akciózni. Nehézkes, nem kézreálló. A célzás nem pontos, akadozó.

Persze minek célozni, ha van egy tök jó varázsrendszer. A speciális képességek bevezetése nagyon nagy dobás lehetett a játék eredeti megjelenésekor. Különösen, hogy ezek a képességek egy részével adott helyeken a környezettel is interakcióba kerülhetünk. És ez papíron jól is hangzik. A valóság azonban az, hogy ez a funkció nem áll kézre. Mármint a képességek használata. Ugyanis döntenünk kell, hogy vagy lövünk, vagy speckózunk. A váltás pedig több másodperces üresjárattal jár. Ez persze fokozhatja a feszültséget egy-egy pergő akció alatt, de az igazság az, hogy sokszor inkább frusztrációt okoz. A frusztrált játékosnál pedig (jelen esetben a frusztrált játékos én vagyok) a játék élmény faktora jelentősen csökken.

Persze ezeket nehézségeket még el is nézném, hiszen egy régi játék esetében mondhatjuk, belefér. Viszont a bug-okat már nem tudom elnézni. Különösen azokat, amelyeket befolyással bírnak a játékmenetre, amelyek megakadályozzák a továbbjutást, és azokat, amelyek fognak és egyszerűen kivágnak a programból. Na, az igazi frusztrációt ezek okozták.

Ugyanakkor a sok negatívum mellett azt tényleg el kell ismerni, hogy a játék körítése páratlan. A pályák felépítése érdekes, izgalmas, és nem utolsó sorban változatos. És talán pont ez a Bioshock óriási ereje, hogy minden hibája ellenére még mindig, a megjelenést követően több mint tíz évvel később is tud szórakoztató lenni. Mert lehet, hogy vannak hibái, és vannak dolgok, amik nagyszerű ötletek, csak a megvalósításkor nem sikerült ezeket tökéletesre csiszolni, de a játékra odafigyeltek. Látszik rajta, hogy gondosan készítették, olyannyira, ahogy még sok másik mai játékot sem készítenek.


Végigjátszás befejezése: 2022. május 02.
Végigjátszás hossza: 21 óra 14 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg