Ugrás a fő tartalomra

Supraland

Olyan játék kerül most fókuszba, amelyre bizony a gyermekeim hívták fel a figyelmet. Fiam teljesen oda volt érte, és meg kell hagyni, teljesen igaza volt. Ezért a játékért tényleg oda lehet lenni, még akkor is, ha nem AAA játékkal van dolgunk.

Van itt kérem szépen minden. Felfedezés amolyan metroidvania módon. FPS szintű lövöldözés. Logikai feladványok. Platform részek vad, már már pixelpontos ugrálásokkal. Olyan keverékével van dolgunk a különböző játékstílusoknak, amely rendkívüli addikciót okoz a játékosban.


Főhősünk egy pálcikaember egy homokozóban, ahol a piros pálcikák falujában nagy a baj, mert a kék pálcikák elzárták a vizet. Hősünk, a király fia fel is kerekedik, hogy megoldja a helyzetet, az utat azonban váratlan akadályok nehezítik, és a végére ki is derül, hogy a kékek sem annyira rosszak, és mennyivel jobb az összetartás, mint az egymás szivatása.

Már a faluban is rengeteg a tennivaló, és már itt is érezhető, hogy nem egy begyűjthető tárgyat, érmét, fejlesztési eszközt nem tudok elérni, mert még nem szereztem meg azt a tárgyat, érmét, fejlesztési eszközt, amivel képessé válok megszerezni. El is indulunk hát felfedezni a környéket, és bár a sztoriban előre haladva mindig újabb és újabb területek lesznek elérhetők, minden esetben érdemes visszamenni és újra átnézni a korábbi régiókat, hiszen az új képességek új lehetőségeket adnak amelyek további újabb és újabb fejlesztést ígérnek.

Az utat persze számos csúnya ellenfél akadályozza, amelyek legyőzése bizony sok esetben tényleg kihívást jelent, hiszen bár üthetjük őket karddal, lőhetjük őket lézerrel, azért ez mégsem egy Doom vagy egy Halo, azaz elég nehézkes a küzdelem, a „gunplay” nem túl kellemes. Ahogyan egyes esetekben a platform részek sem, de ezek szerintem FPS nézetből sosem igazán azok. Ennek ellenére nagyon jó ötlet mégis, hogy vannak ilyen szakaszok, hiszen nagyban hozzájárulnak a játék sokszínűségéhez, és a pályák felfedezéséhez kapcsolódó élményhez. Gondoljunk csak bele. Végig ott a kérdés: Én vagyok béna, hogy nem tudok oda átugrani, vagy nincs meg a fejlesztés hozzá, és később menni fog, esetleg nem is lehet oda felugrani vagy van egy másik, könnyebb út is?

Mindezt pedig tetézik a logikai feladványok, amelyek nagyon sokfélék lehetnek. Többségükre előbb utóbb rá is jövünk magunktól, mert kapunk ráutaló segítséget, de nem egy esetben bizony meg fogunk izzadni abban, hogy na, itt mire is gondolt a készítő, különösen a játék későbbi szakaszaiban. Lesz itt olyan, hogy elektromosságot kell vezetnünk vizes szivacsok és fémrudak segítségével. Lesz, hogy lézerlabdát kell pattogtatni a megfelelő helyre úgy, hogy előtte jól állítottuk be a lepattanó felületeket. Lesz, hogy csak egy fickó mögé kell állni karikával a kezünkben, hogy úgy tűnjön glória van a feje fölött. Lesz, hogy tárgyakat kell átszíneznünk. Nagyon sokféle feladványt kapunk, igazán izgalmas ezek megfejtése. Az egyetlen nehézség tényleg az, hogy lesznek olyan puzzlék, amelyek nagyon nem logikusak (nekem legalábbis nem voltak azok – jó, utólag értettem, de előre nem láttam). Ilyenkor órákig szenvedhetünk, hogy mire gondolt a fejlesztő. Itt több segítség jól jött volna, akár korábbi több gyakorlással, hogy könnyebben beugorjanak az esetleges megoldási sémák.

Összességében tehát egy nagyon hangulatos, és jópofa játékkal van dolgunk, kár, hogy az irányítási nehézségek, az egyes esetekben nehezen megfejthető feladványok, és suta harc idegesítővé is tudja tenni.


Végigjátszás befejezése: 2022. április 25.
Végigjátszás hossza: 22 óra 20 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg