Ugrás a fő tartalomra

Castlevania: Symphony of the Night

Lehet, hogy furán hat, amikor egy Xbox Series X-en előveszünk egy 1997-es játékot, hiszen minek ide erő, a 60fps, az SD tárhely, meg a ki tudja még minden, amitől az élmény, hogy is mondják, nextgen lesz. Nincs is ezekre szükség. Elég, ha van játék és játékélmény. Márpedig ez utóbbi bőven van a Castlevania leghíresebb epizódjában.

Be kell vallanom, hogy nehezen barátkoztam meg a játékkal. De mindenképpen megérte. Kellett 2-3 alkalom, amíg sikerült berántania, amíg ráéreztem a dolgokra. Nem engedett be könnyen tehát a játék, de utána nem eresztett. Annak ellenére nem, hogy a közepén ismét volt egy törés, amikor az egész kastély a feje tetejére állt, és ismét be kellett járnunk mindent, immár inverz módon. Itt bizony megint ugrik a nehézség, és szerintem az ellenfelekből is lesz olyan, amelyik inkább idegesített, így nem is akartam nagyon megküzdeni vele. Itt tehát már nem egyszer sokkal nehezebben szántam rá magam a felfedezésre. Ebben persze szerepet játszhat az a koncepciós döntés, hogy valójában ugyanott járunk, ahol korábban, csak immár fordított nézetben. Tehát tudjuk mi merre van a kastélyban, még ha itt azért konkrétan mást is kapunk az adott ajtón túl, mint az eredeti nézetben. 

Egy ilyen régi játék esetén nem szép dolog felróni a tárgyhasználat nehézségét, annak rugalmatlanságát, hiszen az teljesen az adott kort tükrözi. A történet is egyszerű, de nem is kell ennél több.

Ami viszont tényleg szuper, az a zene. Fantasztikus zenéje van a játéknak. Élvezet mászkálni a kastélyban és hallgatni a felcsendülő dallamokat. Szerintem a grafikával is meg lehetünk elégedve. Stílusos, és ezerrel dobog a nosztalgia enzim minden pixel láttán.

A játékmenet pedig a felfedezésről szól. Egy kicsit erre, egy kicsit arra. Most már van új fegyverünk, páncélunk, képességünk, akkor próbálkozzunk meg ismét az adott iránnyal. A térkép meg csak bővül, mi pedig akarunk még egy szobát megnézni, meg még egyet, meg még egyet. A lendületemet pedig (a nehéz kezdés után) kizárólag a már említett fejreállás törte meg, ott megint kellett egy-két óra, mire ismét zakatoltunk előre.

Talán pont ezek a kisebb törések azok, amik nem engedték, hogy maximális élményfaktorral távozzak a játékból a végigjátszást követően, de abban biztos vagyok, hogy ez a játék van olyan klasszikus, hogy ha eltekintünk egy-két mára elavult játékmechanikától, és szeretünk nosztalgiázni, akkor még így, több, mint 20 évvel a játék megjelenése után is nagyon jól fogunk szórakozni.



Végigjátszás befejezése: 2022. november 10.
Végigjátszás hossza: 25 óra 38 perc


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...