Ugrás a fő tartalomra

Star Wars: Squadrons

Te atya ég, mennyire imádtam a TIE Fighter-t. Képes voltam a játék miatt joystickre is beruházni. Persze ez sem ma volt… Ezt követően megpróbálkoztam az X-Wing-el és az X-Wing Alliance programokkal is, de ezekben már nem jött át annyira a varázs. Pontosan tudom, nem azért, mert ezek rossz játékok lettek volna. Nem. Azért, mert ezekben nem Birodalmi pilóta voltam. Van tehát némi alapja annak, hogy amikor sikerült hozzájutnom a Squadrons-hoz nagyon nagy kíváncsisággal ültem le a játék elé, immár kontrollerrel. 

A játék a Star Wars Kánon része. Ciki, de például csak a végére esett le nekem, hogy Hera Syndulla a Lázadók animációs sorozatból igencsak központi szerepet játszik a történetben. A történetben, amely úgy gördül tovább, hogy mindkét oldalon végre kell hajtanunk missziókat. Hol Birodalmiként, hol pedig Lázadóként repülünk, így pattanunk át az X-Wing fülkéjéből a TIE gépek valamelyikébe. 

A játék, ha nem is egy komoly szimulátor, de mindenképpen több annál, minthogy csak kergetjük a célkereszttel az ellenséges gépet, sebességet adunk, lassítunk. Itt figyelnünk kell az éppen repült gép energiaszintjére, társaink manővereire. Na, és persze minden gép más repülési tulajdonságokkal bír, a későbbiekben pedig azok felszerelését, kiegészítőit magunk is meghatározhatjuk. 

A történetről nem kell sok szót ejtenünk, amolyan tipikus SW történet. Teljesen rendben van, szórakoztató, kalandos, ügyesen fűzi össze az egyes missziókat, ahol tényleg változatos feladatokat kapunk. Talán egyszer-kétszer kaptam idegbajt a feladatoktól, de ilyenkor is inkább abból fakadt a problémám, hogy számomra néha már túl sok minden volt a képernyőn. 

Igen, túl sok minden. Rájöttem, hogy amikor a TIE Fighter-el játszottam több, mint húsz évvel ezelőtt, akkor a gép nem volt képes a képernyőre varázsolni ennyi grafikai elemet, így a fekete csillagos háttér előtt könnyű volt megtalálni a célt, az ellenséges gépeket és más objektumokat. Na, ez ma már nincs így. Gyönyörű a környezet, tele van a világűr mindenféle dologgal. Űrhajók, fények, csillogás, robbanás, és mindezt még tetézi a HUD kijelzői, ahol rengeteg ikon villan a képernyőn. Szóval bizony nehéz néha tudni, hogy most mi merre is van, merre kell repülni. 

Itt kell visszatérnem ahhoz, amit korábban már említettem. A küldetéseket, hol egyik oldalon, hol a másikon kell végrehajtanunk. Azaz éppen megtanulnánk a Lázadó gép kezelését, irányítását, amikor hírtelen a Birodalmi oldalon találjuk magunkat, ahol a gépeket nagyon máshogy kell kezelni. Így igazán egyik géptípust sem tanuljuk meg, csak belekostolunk mindenbe. (Tudom, pont ez volt a cél, hogy megmutasson mindent, hogy a multis arcok lássanak mindent az igazi buli előtt, de sajnos ez a buli engem nem szokott vonzani, így ez az ide oda ugrás inkább zavaró volt számomra.) Jobban örültem volna, ha először csak az egyik oldalon küzdjük végig a történetet, és utána játszhatunk a másik oldallal is. 

A múlt varázsának megismétlése tehát elmaradt (persze lehet, hogy csak a múlt megszépítő szépségéről van amúgy szó). Viszont az biztos, hogy nagyon szép, nagyon hangulatos játékkal van dolgunk, amelyet egyszer mindenképpen érdemes végigjátszania annak, aki szereti a Star Wars világát.



Végigjátszás befejezése: 2022. novembe 16.
Végigjátszás hossza: 11 óra 40 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Star Wars Jedi: Fallen Order

A Star Wars újra berobbant a mozikban és a tévé képernyőjén is. Az, hogy ez a robbanás milyen lett… (Nem, nem, nem. Az SW9, nem, és beleállok, de az SW8 nekem igen.) Ennek ellenére sajnos játékok terén nem lettünk elkényeztetve. Aztán jött Fallen Order, és mint élve a közhelyes mondással a sivatagról, meg az utazóról és a vízről, no meg persze az ebben a hármasban fennálló kapcsolatrendszerről, nos, nagyon örült mindenki neki, és ebben a szomjazó helyzetben talán pozitívabban is fogadta mindenki, mint amit érdemelne. Na, jó. Ez tényleg egy jó játék. Ismétlem, jó. A jó pedig ugye az általunk megszokott ötös skálákon egyel a vége előtt van. És miért csak, jó? Hámozzuk le róla a messzi messzi galaxis körítést, és mit fogunk találni, egy jól működő TPS-t, viszonylag nyílt világgal, egyszerű fejlődési rendszerrel és egy olyan harcrendszerrel, amellyel nekem nem nagyon sikerült megbarátkoznom. Ez utóbbinál pedig nem az a baj, hogy nem egy vadul kattintgatós rendszerrel van dolgunk, hanem egy

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon

The Last Ninja

Néha nagyon durva szembesülni a múlttal. Mármint a múlt szép emlékeivel. Mert mire vetemedtem? Kedvem támadt nosztalgiázni. Na, de nem úgy pár tíz évet, hanem rögtön sokat. Így került a gépre egy C64 emulátor, és mi az, ami ilyenkor gyorsan kipróbálásra kerül? Hát persze, hogy az utolsó nindzsa. Ez volt az egyik olyan játék, amelyet éveken keresztül tartó kazettás létem alatt csak néztem másoknál, milyen jó is lenne. Sajnos kazettás verzióban nem adatott meg, hogy egy jól működő változat a mágnesszalagjaimra kerüljön. Aztán, amikor végül lett szép nagy floppy lejátszóm, hát be is szereztem, de előbb valahogy a második részt találtam meg, és csak később az elsőt. Így részletes emlékeim ezzel kapcsolatosan nem nagyon maradtak, leginkább annyi, hogy valami vagány dolog volt a jó öreg Commodore gépen. Be kell vallanom, jobb lett volna nem piszkálni az emlékeket ezen első verzió kapcsán… Lehet én öregedtem meg, vagy a játékipar változott, de ez a játék mai szemmel nagyon sok kérdést, de leg