Ugrás a fő tartalomra

Star Wars: Squadrons

Te atya ég, mennyire imádtam a TIE Fighter-t. Képes voltam a játék miatt joystickre is beruházni. Persze ez sem ma volt… Ezt követően megpróbálkoztam az X-Wing-el és az X-Wing Alliance programokkal is, de ezekben már nem jött át annyira a varázs. Pontosan tudom, nem azért, mert ezek rossz játékok lettek volna. Nem. Azért, mert ezekben nem Birodalmi pilóta voltam. Van tehát némi alapja annak, hogy amikor sikerült hozzájutnom a Squadrons-hoz nagyon nagy kíváncsisággal ültem le a játék elé, immár kontrollerrel. 

A játék a Star Wars Kánon része. Ciki, de például csak a végére esett le nekem, hogy Hera Syndulla a Lázadók animációs sorozatból igencsak központi szerepet játszik a történetben. A történetben, amely úgy gördül tovább, hogy mindkét oldalon végre kell hajtanunk missziókat. Hol Birodalmiként, hol pedig Lázadóként repülünk, így pattanunk át az X-Wing fülkéjéből a TIE gépek valamelyikébe. 

A játék, ha nem is egy komoly szimulátor, de mindenképpen több annál, minthogy csak kergetjük a célkereszttel az ellenséges gépet, sebességet adunk, lassítunk. Itt figyelnünk kell az éppen repült gép energiaszintjére, társaink manővereire. Na, és persze minden gép más repülési tulajdonságokkal bír, a későbbiekben pedig azok felszerelését, kiegészítőit magunk is meghatározhatjuk. 

A történetről nem kell sok szót ejtenünk, amolyan tipikus SW történet. Teljesen rendben van, szórakoztató, kalandos, ügyesen fűzi össze az egyes missziókat, ahol tényleg változatos feladatokat kapunk. Talán egyszer-kétszer kaptam idegbajt a feladatoktól, de ilyenkor is inkább abból fakadt a problémám, hogy számomra néha már túl sok minden volt a képernyőn. 

Igen, túl sok minden. Rájöttem, hogy amikor a TIE Fighter-el játszottam több, mint húsz évvel ezelőtt, akkor a gép nem volt képes a képernyőre varázsolni ennyi grafikai elemet, így a fekete csillagos háttér előtt könnyű volt megtalálni a célt, az ellenséges gépeket és más objektumokat. Na, ez ma már nincs így. Gyönyörű a környezet, tele van a világűr mindenféle dologgal. Űrhajók, fények, csillogás, robbanás, és mindezt még tetézi a HUD kijelzői, ahol rengeteg ikon villan a képernyőn. Szóval bizony nehéz néha tudni, hogy most mi merre is van, merre kell repülni. 

Itt kell visszatérnem ahhoz, amit korábban már említettem. A küldetéseket, hol egyik oldalon, hol a másikon kell végrehajtanunk. Azaz éppen megtanulnánk a Lázadó gép kezelését, irányítását, amikor hírtelen a Birodalmi oldalon találjuk magunkat, ahol a gépeket nagyon máshogy kell kezelni. Így igazán egyik géptípust sem tanuljuk meg, csak belekostolunk mindenbe. (Tudom, pont ez volt a cél, hogy megmutasson mindent, hogy a multis arcok lássanak mindent az igazi buli előtt, de sajnos ez a buli engem nem szokott vonzani, így ez az ide oda ugrás inkább zavaró volt számomra.) Jobban örültem volna, ha először csak az egyik oldalon küzdjük végig a történetet, és utána játszhatunk a másik oldallal is. 

A múlt varázsának megismétlése tehát elmaradt (persze lehet, hogy csak a múlt megszépítő szépségéről van amúgy szó). Viszont az biztos, hogy nagyon szép, nagyon hangulatos játékkal van dolgunk, amelyet egyszer mindenképpen érdemes végigjátszania annak, aki szereti a Star Wars világát.



Végigjátszás befejezése: 2022. novembe 16.
Végigjátszás hossza: 11 óra 40 perc

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Diablo II: Resurrected

Mit lehet csinálni a nosztalgiával?  Meg kell lovagolni.  Jó emlék a Diablo 2?  Naná, hogy az.  Igaz, azóta többször próbáltam az eredetit végigjátszani, de nem sikerült, pedig abból a korból ez az egyik olyan játék, ami megvolt eredetiben. Aztán nem is olyan régen készült egy felújítás belőle. Nosza, fel is ültem arra a lóra, és hagytam, hogy a nosztalgia magával ragadjon egy végigjátszás erejéig, azaz 1 karakterrel kergettem a vándort és legyőztem a démoni testvéreket. (Annak idején barbárral és PC-n, most viszont nekromantával és Xbox-on). Vitt is az a ló rendesen. Ugyanis a játék eszméletlenül szép grafikai tuningot kapott. Úgy maradt autentikus, hogy közben a korábbi SVGA grafika újra lett rajzolva, nem egyszerűen csak fel lett skálázva. Ennek köszönhetően ma már nem egy szörny pontos anatómiája kivehetővé vált. Ami annak idején csak egy pixelhalmaz volt, most részleteiben elevenedik meg előttünk. Természetesen mindehhez szép új fények és effektek is járnak, így...