Ugrás a fő tartalomra

Halo 5: Guardians

Annak idején elég bátortalanul vágtam bele a Halo sorozatot összefogó Master Chief kollekcióba, amely az első négy részt tartalmazta, és ebből az első kettőt nagy mértékben grafikailag feljavította. Annak idején féltem tőle, aztán úgy beszippantott az univerzum, hogy csakis nagyon jó emlékekkel hagytam ott a szériát. A magamfajta béna lövészeknek is élvezetes volt a harc, és bár részleteiben nem maradt meg a történet máig, de arra jó volt, hogy vitt előre a változatos pályákon. 

És itt hibáztam. Nem vittem tovább az élményt az ötödik részre. Kihagytam vagy egy évet, mielőtt az eddigi utolsó Halo játékba belevágtam volna. 

Ennek az lett a következménye, hogy gyorsan fel kellett lapozni, akkor mi is történt korábban, mert csak annyi maradt meg, hogy lett egy új faj, egy új ellenfél, és Cortana szavatossága éppen lejárt. Néztem is nagyokat, akkor ezek most kicsodák, micsodák, hogy is van? Valahogy a lövöldözés sem ment olyan flottul, mint emlékeztem. Fogalmam sem volt melyik fegyver mire jó, hogyan működik. Ott álltam a harc kellős közepén, és teljesen ész nélkül lőttem azzal ami nálam volt. Igazán ez a játék végére sem nagyon változott. 

Röviden és tömören: nem tett jót az élménynek, hogy a negyedik részt régen játszottam végig, és nem volt meg a lendület.

Pedig a játék gyönyörű, és változatos. Itt is csodaszép helyeken lődözünk, és futunk az Őrzők után, és keressük Cortana-t. Aztán persze felvesszük a fonalat, és a gunplay-t is megszokjuk, belejövünk, de igazán mire ez sikerül, addigra pont vége van a játéknak.

Tudom, tudom, hogy a játék célja itt erősen a multi volt már, és maga kampány is végigtolható kooperatív módon, de szegény alapvetően egyjátékos fejemnek az így feltelepített körülbelül 100 GB adattömeg picit sok volt ezért 8-9 óráért. Összességében tehát keserű a szájízem, pedig nem olyan rossz játék a Halo 5, csak valahogy az elmúlt részek emlékei által fokozott elvárásoknak nem sikerült megfelelnie.



Végigjátszás befejezése: 2021. július 20.
Végigjátszás hossza: 8 óra 38 perc



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Yakuza 4

Kezdjük azzal: Igen, a Yakuza széria ismét régi fényében ragyog. Na, ez persze elég fura kijelentés így, hiszen mihez és milyen fényhez viszonyítunk. Hiszen itt van nekünk ez a Remastered verzió, amely ugye közel sem olyan szép, mint például az első, de különös képen a második feljavított verziója. Igaz ezek esetében nem is egyszerű újrakeverésről volt szó, hiszen ott komolyabb átalakítások is érték a játékot. Ugyanakkor ez a rész mégis ragyog, mert a rossz játéknak közel sem mondható harmadik rész után ez az epizód ismét képes volt elvarázsolni, beszippantani. Ennek az újra ragyogásnak lehet, hogy két oka van. Az egyik mindenképpen a történet, amely ismételten kellőképpen fordulatos, izgalmas, és bár a végére talán már túl is csavarták azt ami csavarható, mégis folyamatosan izgalomban tart. Mármint a fő történet szál… meg a többi is. Ugyanis ismét rettentő sok jól megírt mellékküldetést kapunk, amelyek sokszor egymásra épülnek, és elvégzésük nem egy komplex történetté áll össze. Bizon...

Spyro Reignited Trilogy

Amikor először láttam videókat a játékról, nekem már akkor megtetszett a játék. Mindenképpen szerettem volna kipróbálni. Mondom ezt úgy, hogy soha nem játszottam még Spyro játékkal, nem is ismertem ezt a szériát, és igazán nem is volt soha a fókuszban nálam. Aztán jöttek a hírek, hogy felújították. Mivel fogalmam sem volt mit újítottak fel, rám csak a játék kinézete hatott. Egyszerűen elvarázsolt az a mesebeli világ, amelyben egy nagyon bájos kissárkány kóricál, ugrál, tüzet fúj. Azaz egy cuki platformerről beszélünk. Cuki platformer, tehát nem csoda, hogy korábban nem is hallottam róla. Miért? Mert cuki és platformer. Egyik sem volt az én világom régen. Amikor elindítottam a nagyobbik lányom meglátta, és közölte, apa miért játszol babás játékkal? Na, valahogy pont így kategorizálható lett volna nálam is ifjabb koromban. Ugyan a platformerek terén azóta sem lettem ügyesebb, de lettek gyermekeim, és a cuki jelző nagyobb jelentőséget kapott. Hiszen fontos szempont lett a játékok terén az...

Deus Ex: Human Revolution

Szégyen, nem szégyen, de nem játszottam a korábbi Deus Ex játékokkal. Mármint úgy valójában. Ugyanis még a legelsőt próbáltam futtatni (akkor még) PC-n, de mivel minden grafikai beállítást levéve is szaggatott az akkori masinámon, ráadásul az akciósabb FPS-ekhez szokott fejemnek ez a lopakodós, RPG-esített valami elég idegen volt. Különösen, hogy számomra az RPG valahogy mindig a sárkányosabb vonal volt, és nem a fémesített cyberpunk.  Na, de ha már megvan Xbox-on akkor illene mégiscsak kipróbálni. Bele is vágtam, és az egész olyan nyögvenyelős volt. Valahogy másra számítottam… nem is tudom… talán egy egyszerű sztori orientált lopakodósabb lövöldére.  Aztán egyszer csak elkezdtem felvenni a fonalat. Egyre jobban vártam, hogy folytassam a játékot. Egyre inkább ráéreztem, hogy ez bizony egy komplexebb dolog lesz (na nem túl bonyolult, csak összetettebb a vártnál). És a játék kezdte megszerettetni magát velem, olyannyira, hogy végül egyszerűen imádtam.  Na, nem minden elemét...