A történet az ipari forradalom idején játszódik, ami bizony egyet jelent azzal, itt már nem templomtornyokat fogunk megmászni annak érdekében, hogy körbenézzünk az alattunk izgő-mozgó városra, hanem gyárkéményeket. London pedig bűzös, büdös, füstös és barna és jellegtelen. Mármint az elmúlt részek helyszíneihez képest. A város már túl modern, nem elég egzotikus. Jól példázza ezt az a rész, ahol beugrunk az első világháború idejére, és igazán nem találkozunk nagy változással. Ezzel el is mondtam az első fájdalmamat. Egyhangú világban kalandozunk, még ha ez a világ gyönyörűen tálalt is.
Na, de lépjünk tovább a korszakon. Kapunk több újítást is. Az egyik, hogy immár egy testvérpár valamelyik tagját irányítjuk. Mindkét félhez tartoznak küldetések, és a fősztoriban is hol egyiküket, hol másikukat kell terelgetnünk. Szerencsére a két karakter között érezhető a különbség. Evie sokkal kecsesebb, gyorsabb, inkább az a lopakodó macskafajta, míg tesója Jacob odabemegyek és beverek neked egyet, de ezt csak lassan, nehézkesen típus. Számomra a leányzó irányítása sokkal jobban kézre állt. Jaboc lassan mozdult, valahogy nem éreztem, hogy ő tényleg képes lenne felfutni a városfalon. Nem véletlen, hogy az utcai boxmeccseket (ami az egyik mellékküldetés típus) inkább Evie-vel oldottam meg. Jobban ráéreztem az ő mozgására, így ha lehetett őt irányítottam és a képességeit is nála maxoltam ki előbb.
Igen, igen, mert vannak itt képességek is. De ugye ezek voltak már korábban is. Igazán itt sincs semmi extra. Feladatokat oldunk meg, azokért pontok járnak, majd elköltjük képességekre, és ettől minden sokkal könnyebb lesz. És ez így is van. Elég hamar ki tudjuk maxolni karaktereinket.
Maradjunk is a többesszámnál. Hiszen többen vannak, ettől a történetszálak mindig ketté válnak, és bejönnek még az olyan mellékküldetések, mint a kor nevesebb emberkéin különböző módon segíteni. Régi jellemzője ez már a játéknak, viszont azáltal, hogy a főszereplők szálait is szétszeparálták, bizony nem lesz könnyű követni, hogy akkor hol is tartunk, mi is a helyzet? Pedig nem bonyolult a történet, de mégsem érezzük hogy stabilan összeállna minden. Pedig magyarul is játszható, és ez bizony okot ad arra, hogy jobban elmélyüljünk a dolgokban.
Maguk a küldetések amúgy érdekesek, izgalmasak, csak valahogy seték, meg suták. Érezhető, hogy a játékmotor ezeket már nem tudja rendesen kiszolgálni. Ráadásul nem igazán értem, miért van az, hogy egy 3-as nehézségre saccolt küldetést berak például 7-es nehézségűnek nyilvánított körzetbe. (A számok helytelenségéhez való jogot fenntartom, viszont az arányok stimmelnek.) Mire abban a körzetben magabiztosan rohangálok, milyen kihívást fog nyújtani egy jóval könnyebb küldetés? Másrészt ha be is lopodzom a küldetéshez, lehet, hogy az ottani feladat nem olyan bonyolult, de a környezet várhatóan meg fog szívatni.
És persze van nekünk még újíjtás. Lehet lovaskocsizni, ami nem más, mintha a GTA-kban pattannék be egy menő vagy kevésbé menő járgányba. Jópofa dolog, különösen ahogyan valóságot meghazudtoló manővereket hajtunk végre. Aztán ott van a házfalak megcsáklyázásának lehetősége. Az utazást gyorsítja, a különleges helyekre csak vele lehet eljutni, és még sorolhatnánk. Viszont ha egyszer lengedeztél Batmannel, akkor csak a fejedet fogod fogni, mert van, működik, de valahogy nem megy flottul.
Most persze az jön le, hogy nem is jó játék ez a Syndicate. Pedig alapvetően nincs vele gond. A készítők mindent megpróbáltak, hogy valami izgalmasat hozzanak ki a formulából a meglévő motorral, metodikával, de számomra sajnos ezek az újítások (helyszín, kor, több karakter) nem jöttek be vagy nem hoztak akkor hű, meg hát.
Ha már itt vagyunk, akkor persze, hogy kipróbáltam, miként implementálták Hasfelmetsző Jack személyét az Asszaszinok és Templomosok világába. Nos, azt kell mondjam, hogy szerintem nagyon jól. Ugyan ugrunk az időben, de megkapjuk főszereplőnek Evie-t, kapunk egy menő sötét kontúrt, horrorisztikus kalandot, és ami a legjobb, változatos helyszíneket. Na, meg persze Jack irányítását, ami külön izgi, még ha azt is gondolnánk, hogy beteg elmét irányítani beteg dolog. Az az igazság nagyon jót tett a történetnek, hogy két új helyszínt is bemutat, amelyek mindegyike egyedi London barna falai után. Picit kár, hogy a végső megmérettetés ismét a bolondokházába visz minket, amit már az alapsztori alatt is megjárunk többször, de végül is hol másutt végződhetne a történet. Üdítően hatottak az új küldetéstípusok is, legyen szó a lányok védelméről illetve a tudunk e lassan, feltűnésmentesen kocsikázni típusúakról, amik kifordítják a korábban látott rohanós megoldásokat. Az összképet tényleg csak azok az alapműködésből fakadó hibák, bogarak (bug-ok) jelentik, amelyek azért fel tudják húzni a játékost.
Végigjátszás befejezése: 2021. július 13.
Végigjátszás hossza: 8 óra 28 perc
Megjegyzések
Megjegyzés küldése